הערב: מרכז הליכוד יצביע על החלת ריבונות ביו"ש

חברי המרכז יצביעו על נוסח החלטה מחייב של תמיכת הליכוד במהלך. השרה גמליאל: "החלטה היסטורית חשובה מאין כמותה". אחד מיוזמי הכינוס שבח שטרן: "חבר מרכז ליכוד שיצביע בעד, יהיה שותף לכתיבת ההיסטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/17 09:06 יג בטבת התשעח

הערב: מרכז הליכוד יצביע על החלת ריבונות ביו"ש
מרכז הליכוד, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

מרכז הליכוד יערוך הערב (א') ישיבה מיוחדת, שבמהלכה יצביעו החברים על נוסח החלטה מחייב של תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. קיום הישיבה התאפשר לאחר שלאחר שנאספו יותר מ-900 חתימות של חברים. 

בנוסח ההחלטה שעליה יצביעו נכתב: "במלאת יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם ירושלים בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בנייה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

לקראת ההצבעה קראה השרה גילה גמליאל לתמוך במהלך, ואמרה: "מאז הצהרת טראמפ מגבירים הפלסטינים את מאמציהם להביא לבידודה הבינלאומי של ישראל. זו החלטה היסטורית חשובה מאין כמותה שתבהיר לשכננו ולעולם כולו: יהודה, שומרון ובקעת הירדן היו ויהיו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אנחנו כאן על מנת להישאר".

בתנועת 'נשים בירוק', שדחפו במשך זמן רב לקיום הדיון על הריבונות, הביעו התרגשות לקראת הכינוס הערב. ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, ציינו כי הן "מברכות על חזרתה של תנועת הליכוד אל הדיון הערכי אידאולוגי המנחה אותנו באחיזתנו על הארץ כולה ועל יהודה, שומרון ובקעת הירדן במיוחד".

קצובר ומטר ביקשו לחזק את פעילי הליכוד המרכזיים שלדבריהם הובילו לקיום הדיון, "שבח שטרן, נתן אנגלסמן, שי מרלינג ובכירים נוספים בליכוד מחזירים את תנועת הליכוד לימי תפארתה, הימים בהם דיונים אידאולוגיים היו לחם חוקה של התנועה והמקור לפעילותה בשטח ובכנסת. נזכיר גם כי השלושה הובילו את ישיבת ההכנה שהתקיימה בכנסת לקראת כינוס מרכז הליכוד המתוכנן. אנו בתנועת הריבונות מחזקים ומחזקות את ידיהם ומברכות אותם להמשך הצלחה בעתיד".

אחד ממובילי חזון הריבונות במפלגה, שבח שטרן, אמר לקראת האירוע כי "חבר מרכז ליכוד שיצביע בעד החלת הריבונות ביהודה ושומרון עוד יספר לנכדיו בעתיד איך היה שותף לכתיבת ההיסטוריה של מדינת ישראל והעם היהודי. זה מהלך שמתחיל בצעדים קטנים, אבל המסע הארוך יגיע לקיצו ביום מן הימים. אני מאמין שזה יקרה עוד בדור שלי".

יש לציין כי לקראת האירוע צולמו בכירי ליכוד כשהם מביעים תמיכה בכינוס ובהחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. בין התומכים ניתן לציין את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים אופיר אקוניס, יריב לוין וזאב אלקין, סגנית השר ציפי חוטובלי, ח"כ נאווה בוקר והשר לשעבר גדעון סער.