מרכז הליכוד הכריע פה אחד: החלת הריבונות על יו"ש ובקעת הירדן

1,500 חברי מרכז הליכוד החליטו להכניס את סעיף החלת הריבונות למצע המפלגה. סגנית השר חוטובלי: "הערב אנחנו מתקנים את כל העקירות באמירת כן לריבונות". השר ארדן: "לא משנה מה אומרים הגויים, אנחנו צריכים להכיר בריבונות הזאת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/17 20:08 יג בטבת התשעח

מרכז הליכוד הכריע פה אחד: החלת הריבונות על יו"ש ובקעת הירדן
מצביעים על ריבונות. כינוס מרכז הליכוד, צילום: יחצ

1500 חברי מרכז ליכוד הכריעו הערב (א') ישיבה מיוחדת, כי סעיף החלת הריבונות על שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן יוכנס למצע המפלגה.

הכינוס, שמתקיים באולמי אווניו הסמוך ללוד, התאפשר לאחר שיוזמי ההצעה הצליחו לגייס מעל 900 חתימות שהביעו תמיכה בהצעה.

נוסח ההחלטה עליו הצביעו החברים היא כי "במלאות יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

עוד לפני ההצבעה דיברו נואמים רבים וביניהם שרים,חברי כנסת וחברי ליכוד נוספים. שר העבודה והרווחה ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ אמר כי "לצערנו אחרי חמישים שנה כחצי מיליון אזרחי ישראל שממלאים אחר כל חובותיהם- במיסים ובשירות בצבא, מופלים לרעה בבניה ובטחון אישי".

לדבריו, "הגיע הזמן שהצבא לא יאשר בניית גן ילדים, כביש או עבודת התקנה של תאורה. מרכז הליכוד מאשר היום הצבעה היסטורית להחלת ריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וירושלים רבתי. כי חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, פנה לנשיא ארה"ב וביקש כי ימשיך לתת גיבוי לצדק ולאמת ההיסטורית, "תמוך בחיבור ירושלים ומעלה אדומים – מהלך שאין מתבקש וחיוני ממנו". עוד הוא אמר כי "רק לפני כחודש שמענו את הצהרת הנשיא טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל והחל בהכנות להעביר אליה את השגרירות האמריקאית. עם ההצהרה הזאת נפתח עידן חדש ביחס הבינלאומי למדינת ישראל, לירושלים וליהודה ושומרון. די! חלפו ימי העיוותים, חלפו ימי השקרים, חלפו ימי ההקפאות. את הרוח הגבית הזו חייבים לתרגם למעשים – וירושלים תחילה".

"הזכות שלנו על ארץ ישראל מתחילה בירושלים, במערת המכפלה ושילה", אמר השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן.

בהמשך הוא הוסיף כי "הגיע הזמן להפוך את המשוואה, השמאל אומר והעולם אומר שהזמן פועל נגדנו, ההפך, הפעולות החד צדדיות של הפלסטינים פועלות נגדם. הערב אנחנו מתחילים להפוך המשוואה, אנחנו אומרים לעולם - לא משנה מה אומרים הגויים, אנחנו צריכים להכיר בריבונות הזאת, יש לנו זכות מוסרית וחובה מוסרית ליצור שוויון זכויות עבור חצי מיליון אזרחים".

מצביעים על ריבונות. כינוס מרכז הליכוד

מצביעים על ריבונות. כינוס מרכז הליכודצילום: יחצ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ציינה כי "תנועת הליכוד עומדת לרשום פרק מפואר נוסף בהיסטוריה של מדינת ישראל. אחרי חוק יסוד ירושלים וחוק הגולן, הגיע הזמן להחיל ריבונות על יהודה ושומרון".

לדבריה, "אחרי שנים של מאבק בחלוקת הארץ וברעיון הקמת מדינה פלשתינית, הגיע העת לחזון פוזיטיבי - הגיע הזמן לומר באופן חיובי יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מהריבונות הישראלית. בכניסה לאולם הזה חולקו צמידים כחולים שאומרים בעד ריבונות. הצמיד הכחול הוא תיקון של הצמיד הכתום, הצמידים שסימלו את המאבק בעקירה מגוש קטיף שכשל. הערב אנחנו מתקנים את כל העקירות באמירת 'כן לריבונות'".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הוסיף כי "כל יהודי חייב לדעת שהוא יכול לגור היכן שהוא רוצה בשטחי מדינת ישראל. אני לא רק תומך בהצעה אלא מפציר בכולנו לאשר לכל יהודי לחיות היכן שהוא רוצה, כמובן בירושלים וכמובן ביהודה ושומרון".

השר לשעבר גדעון סער הבהיר כי "לא נוכל לתת מענה להתיישבות באמצעות כלים שהיו נכונים כאשר המפעל האדיר הזה מנה כמה רבבות. אם החוק הישראלי היה חל על ההתיישבות לא ניתן יהיה להגיע לתוצאות אבסורדיות. לכן, להערכתי, זה עניין של שנים ספורות שבכל מקרה זה יקרה, בואו נוביל את זה אנחנו, הליכוד! כל התהליכים ההיסטוריים, המבורכים ב4 העשורים האחרונים, הליכוד הוביל והמשימה שלנו אחת ולתמיד הוא להסיר כל סימן שאלה על ההתיישבות"

ראש עיריית מעלה אדומים ויו"ר פורום הרשויות המקומיות בליכוד, בני כשריאל, אמר כי "אין שום סיבה שלא להחיל את הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. זו הזדמנות פז שאולי לא תחזור. אנחנו חייבים להביא את החוק מיד, כבר במושב הקרוב לכנסת כדי שהריבונות תחול, אם לא עכשיו אימתי".