העיתונאית שיוצאת נגד רב הכותל: פוגע לי בעבודה

כתבת גלובס, טל שניידר, מאיימת לפעול במישור המשפטי נגד רב הכותל, בעקבות ההפרדה בין עיתונאים לעיתונאיות במהלך סיקור ביקורו של סגן נשיא ארה"ב. "לא אפשרו לי לעשות את עבודתי בצורה ראויה ושוויונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/18 10:29 ח בשבט התשעח

העיתונאית שיוצאת נגד רב הכותל: פוגע לי בעבודה
מייק פנס בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הביקורת על ההפרדה בין עיתונאים לעיתונאיות במהלך סיקור ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בכותל המערבי הולכת צעד קדימה. הבוקר (ד') מאיימת כתבת גלובס, טל שניידר, לפעול במישור המשפטי נגד רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', מכיוון שמנע ממנה לבצע את עבודתה "בצורה ראויה ושוויונית".

"בוקר טוב לכל ענייני הכותל. עיתון גלובס החליט להעמיד לרשותי עורכת דין שתכין לי מכתבי התראה נגד רב הכותל, על כך שהגעתי לעבוד במקום ולא אפשרו לי לעשות את עבודתי בצורה ראויה ושוויונית. מכינים מכתב התראה. אני מבטיחה לעדכן באופן שוטף בכל פרט ופרט", צייצה שניידר בחשבון הטוויטר שלה.

 

הציוץ עורר דיון סוער וגרר אחריו תגובות נזעמות. אחד הגולשים כתב: "השתגעת לגמרי. נגמר לך במה להתעסק? רחבת הכותל היא מקום בעל אופי דתי וממילא יש בו הפרדה בין גברים לנשים. גברים לא הורשו להיכנס לעזרת נשים כדי לצלם את הבת של טראמפ או אשתו או ניקי היילי או את אשתו של פנס. הקמפיין שלך מיותר ומגמתי". 

לצד זאת, גולשים אחרים הביעו תמיכה במהלך, וכתבו בין היתר: "איתך במאבק" ו"הלוואי ותלכו עם זה עד הסוף".

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157129795244251&set=a.142463229250.138469.754749250&type=3&theater

אתמול, במהלך ביקורו של מייק פנס בכותל המערבי, החליטו בקרן למורשת הכותל ליצור הפרדה בין העיתונאים הזרים לעיתונאיות. בזמן שפנס נכנס לרחבת הכותל, שרוקנה לכבודו, עמדו העיתונאים הגברים בקדמת הרחבה ואילו הנשים מוקמו מאחור, מה שעורר את חמתן, מכיוון שלטענתן לא יכלו לסקר את האירוע כראוי.

בתגובה לביקורת שגררה אחריה ההפרדה הסבירו בקרן למורשת הכותל כי "במטרה ליצור נגישות מרבית לכלי התקשורת השונים במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל, לעיתונאיות ולעיתונאים כאחד, הוקמו שתי במות זהות ברחבת התפילה - בעזרת הנשים ובעזרת הגברים, בדיוק כפי שהיה בעת ביקורו של נשיא ארה״ב בכותל המערבי במאי 2017. אנו דוחים כל ניסיון להסיט את הדיון מביקורו החשוב והמרגש של סגן נשיא ארה״ב ורעייתו בכותל המערבי". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן