העירוב נקרע - במועצה לא התרגשו

החוט שמקיף את מושב אבן ספיר הסמוך לירושלים נקרע, ונותר ללא טיפול במשך כמה חודשים מבלי שיתוקן. המועצה האזורית מטה יהודה: "הנושא מוכר ומטופל על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/18 12:58 ב בסיון התשעח

העירוב נקרע - במועצה לא התרגשו
עירוב, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

גרים במושב אבן ספיר שליד ירושלים? ייתכן שחיללתם שבת אפילו בלי שידעתם. מזה זמן מה העירוב שמקיף את המושב קרוע, ויש לחשוש מפני טלטול חפצים במהלך השבת.   

אחד התושבים סיפר לכיפה כי העירוב נקרע במהלך עבודות בנייה, ונותר כך מזה כמה חודשים מבלי שיתוקן. לדבריו, פניותיו לגורמים במועצה האזורית מטה יהודה, אליה משתייך המושב, לא נשאו פרי והעירוב טרם תוקן.

על פי ההלכה, במקום שאין עירוב אסור לטלטל חפצים ברשות הרבים, מה שמהווה כעת בעיה עבור תושבי אבן ספיר. בתשובה שנתן הרב דוד לוי במדור "שאל את הרב" בכיפה נכתב בין היתר כי "במקום בו הקב"ה אסר לטלטל בשבת - אין שום היתר לטלטל בשום דרך". 

בתשובה אחרת שנתן הרב ניר הרמן בנוגע ליישוב שאין בו עירוב, נכתב כי "אם אין עירוב ביישוב אי אפשר לטלטל. חייבים להקיף את היישוב או לפחות את המקום שבתוכו תרצו לטלטל ממקום למקום. אם לא אז אפשר לטייל ביישוב אבל לא לטלטל בו".
 
מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים במועצה. מועצת מטה יהודה, דואגת להפעלת שירותי דת נרחבים לכלל הדתות ומאפשרת חופש דת מלא. יתרה מזאת, בימים אלו אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הדתות על מנת להוסיף תקני רבנים ליישובים השונים במועצה".