העונש של יו"ר הכנסת ליש עתיד

ח"כ ילין עזב משלחת רשמית של הכנסת לחו"ל במטרה להצביע נגד חוק ההמלצות. ח"כ אדלשטיין לא אהב זאת וקבע כי בעתיד לא יוכלו חברי סיעתו של לפיד להצטרף למשלחות רשמיות. ח"כ שלח: "לא רוצה, לא צריך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/17 09:03 טז בכסלו התשעח

העונש של יו"ר הכנסת ליש עתיד
העניש את יש עתיד. אדלשטיין ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מה ייעשה לסיעה שחבר מטעמה עזב משלחת רשמית של הכנסת לחו"ל, כדי להצביע נגד חוק ההמלצות? היא לא תשתתף בקרוב במשלחות דומות, כך קבע אתמול (א') יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בעקבות מהלך שנקט ח"כ חייםילין מיש עתיד.

הכנסת שיגרה לפני מספר ימים משלחת מטעמה לביקור בדרום אמריקה. בסיעתו של יאיר לפיד קראו "לדגל" את ח"כ ילין, שהשתתף בה, כדי שישתתף בהצבעה על חוק ההמלצות שהייתה אמורה להיערך השבוע.

אדלשטיין לא אהב את המהלך ועל כן הוא העניש את הסיעה בכך שחבריה לא ישתתפו בעתיד במשלחות מטעם הכנסת לחו"ל. יש לציין כי בסופו של דבר ההצבעה על חוק ההמלצות נדחתה מאחר והקואליציה צפתה כי היא תתקשה להשיג רוב שיצביע בעדו.

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עופר שלח, תקף את החלטתו של יו"ר הכנסת ואמר כי "בחוק ההמלצות, כמו בלא מעט חוקים בכנסת הזו, הקואליציה רמסה כל נוהל ומסורת, באישורו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שבקדנציה שלו נאלץ בית המשפט העליון לפסול חוק של הכנסת (דירה שלישית) בגלל נוהל פגום, יודע היטב על מה אני מדבר".

לדבריו, "מוזר שכיו"ר הסיעה, אני שומע לראשונה על החלטה של יו"ר הכנסת בעניין יש עתיד מהתקשורת. כשהוא צריך, אדלשטיין יודע היטב איך למצוא אותי. חברי הכנסת שלנו נסעו למשלחות לחו"ל אך ורק בבקשה מפורשת של היו"ר. לא רוצה, לא צריך".