הסנקציה של השר אריאל על פולין

השר, הממונה על מערך השירות לאומי-אזרחי, החליט להקפיא את יציאת משלחת המתנדבים שתוכננה לחודש הבא. השר בנט לעומת זאת קיבל החלטה שונה

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/02/18 15:28 ג באדר התשעח

הסנקציה של השר אריאל על פולין
אורי אריאל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סנקציה ראשונה על פולין: השר הממונה על מערך השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל, החליט אמש (מוצאי שבת) להשהות את יציאתה של משלחת מתנדבים לסיור במחנות ההשמדה בעקבות דברי ראש הממשלה הפולני.

מדובר במשלחת הראשונה אי פעם של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, שהייתה אמורה לצאת לפולין בחודש הבא לקראת חג הפסח.

הוראת השר אריאל אמש, להקפיא את יציאת המשלחת, היא התגובה הראשונה בנושא המשלחות לפולין לאור דברי ראש הממשלה הפולני. שר החינוך נפתלי בנט לעומתו, החליט שלא להעניש את הפולנים.

השר נפתלי בנט

השר נפתלי בנטצילום: מרק ישראל פלאש 90

"שקלתי זאת לעומק והחלטתי להמשיך את המסעות לפולין", הוא צייץ בטוויטר,מ"טרתן להנחיל את זכרון השואה והן, עובדתית, הכלי האפקטיבי ביותר לכך.  ההכנות, הכרת חיי יהודי פולין, ומעל לכל, הביקור באושוויץ-בירקנאו הם ללא תחליף. לא נעניש את עצמנו בשל התנהלות ממשלת פולין".

אתמול פורסם כי במסגרת מסיבת עיתונאים בוועידת הביטחון בגרמניה, נשאל ראש הממשלה הפולני מתאוש מורביצקי על ידי העיתונאי רונן ברגמן האם הוא ייעצר במידה ויספר את סיפורה של אמו בשואה על אדמת פולין.

מורבצקי השיב כי לא כך הם פני הדברים והוסיף כי "אין ספק שהיו פושעים פולנים (בזמן המלחמה) כמו שהיו פושעים יהודים, כמו שהיו פושעים אוקראינים".