הסלמה בדרום: צה"ל תקף 18 יעדי חמאס

בין המטרות שהותקפו: מנרת טרור שנבנתה לכיוון ישראל ומתחמים צבאיים. כתוצאה מירי הרקטות נזק נגרם לאחד הבתים ביישבי עוטף עזה. דובר צה"ל: "חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/02/18 07:14 ג באדר התשעח

הסלמה בדרום: צה"ל תקף 18 יעדי חמאס
תקיפות נוספות בעזה. תמונת ארכיון, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

צה"ל תקף הלילה (ראשון) 18 יעדי טרור של חמאס וארגונים נוספים ברצועת עזה, זאת בתגובה לשורת ירי הרקטות לכיוון ישובי עוטף עזה וכן לפגיעה אתמול בחיילי צה"ל.

בין היעדים שהותקפו על ידי מטוסי חיל האוויר וחיל השריון היו מנהרת טרור התקפית שבנה ארגון הטרור העזתי משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל.

כמו כן הופצצו מתחם צבאי במרחב נצרים שכלל אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי במרחב חאן-יונס. במהלך התקיפות נשמעו אזעקות צבע אדום, אך מצה"ל נמסר כי מדובר היה באזעקות שווא ולא בוצע ירי לשטח הארץ.

מפת חלק מתקיפות חיל האוויר

מפת חלק מתקיפות חיל האווירצילום: דובר צה"ל

"צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה", נכתב הודעת דובר צה"ל. 
 
בהמשך ההודעה נאמר כי "חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו".

יש לציין כי למרות שמרבית האזעקות היו שווא ירי אחד לכיוון המועצה האזורית שער הנגב גרם נזק לרכוש ודווח על כמה נפגעי חרדה.

בתוך כך ארבעת חיילי צה"ל שנפגעו לאחר שעל על מטען בגבול עם רצועת עזה עדיין מאושפזים בבית החולים, שניים במצב קשה ושניים במצב בינוני. מתחקיר של צה"ל עלה כי הכוח התקרב לנקודה שבה הנוח דגל פלסטין וכשהגיעו למקום התפוצץ המטען שהוסתר הוסווה על ידי הדגל.

בית שנפגע מירי המחבלים

בית שנפגע מירי המחבליםצילום: עדי מאירי דוברת מועצה אזורית שער הנגב