הסיעות החרדיות: לבטל את מתווה הכותל, אך להקצות לתנועה הרפורמית רחבה בנפרד

בפשרה המסתמנת שהוצעה לראש הממשלה, יוכלו אנשים שאינם אורתודוקסים להתפלל במשותף ברחבה שהוקצתה להם ע"י השר בנט. הרבנים הראשיים לא צפויים להתנגד להצעה לה שותף רב הכותל

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/06/17 10:34 כד בסיון התשעז

הסיעות החרדיות: לבטל את מתווה הכותל, אך להקצות לתנועה הרפורמית רחבה בנפרד
עימותים בין חרדים לרפורמים בכותל. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

סוף למשבר הכותל? ראשי הסיעות החרדיות הגישו לראש הממשלה את הצעתם לפתרון בעיית התפילה במתחם. לפי הפרסום בגלי צה"ל, רחבה שיוויונית ומנהלת לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות אין בפשרה, אך רחבה לתפילה משותפת דווקא יש.

הפשרה המסתמנת גובשה ע"י שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בשיתוף פעולה עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'. 

בהצעה החדשה קוראים החרדים לבטל את המתווה שאושר בממשלה ואיתו לבטל מתן רחבה שיוויונית ואפשרות להקמת מנהלת עצמאית לתנועות שאינן אורתודוקסיות.

מה שראשי הסיעות החרדיות כן מוכנות לאפשר, זו הקצאת הרחבה שניתנה לתנועות הללו בקשת רובינסון הסמוכה לכותל, אותה רחבה שהוצעה כבר ע"י שר החינוך נפתלי בנט. יש לציין כי הרבנים הראשיים לא צפויים להתנגד להצעה, שעליה אמור להשיב נתניהו עד לתחילת השבוע הבא, לפי פסיקת בג"ץ .

ח״כ רחל עזריה מכולנו, לא אהבה את הרעיון המתגבש ואמרה כי "ההצעה של המפלגות החרדיות לבטל את מתווה הכותל היא פגיעה קשה במערכת היחסים של ישראל עם יהדות ארצות הברית, הקהילה היהודית השניה בגודלה בעולם".

לדבריה, "זה לא ראוי כי לא עושים דבר כזה לאחים והם אחים שלנו. בנוסף יש פה פגיעה אסטרטגית במדינת ישראל, יהדות ארה״ב מתייצבת להגן עלינו בקמפוסים ומפני ה- BDS והם נמצאים בחזית ההסברה שלנו".

לטענתה של עזריה, "בזכות יהדות ארה"ב והפעילות המדהימה שלהם, ארה"ב היא בת ברית שלנו. כך ניקי היילי מגנה עלינו באו"ם, לנו יש את הסכמי הנשק הכי מתקדמים עם ארה״ב ויש לנו מעצמה שעומדת לצידנו. אסור לנו לאבד את יהדות ארה״ב - וההצעה הזו היא איום על התמיכה הזאת".