הסיכוי לחורף שחון גבוה

על פי השירות המטאורולוגי, קיים סיכוי משמעותי לבצורת החורף. מהתחזית העונתית למשקעים מסתמן סיכוי מובהק כי חודשי החורף יהיו שחונים. נראה כי עונת הגשמים תסתיים בגירעון למרות שהגשם צפוי לחזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 15:47 כג בכסלו התשעח

הסיכוי לחורף שחון גבוה
בצורת , צילום: אביר סולטן פלאש 90

היום פרסם השירות המטאורולוגי  את התחזית העונתית למשקעים בדצמבר, ינואר ופברואר, שלושת חודשי החורף העיקריים. הסיכוי שהחודשים הללו יהיו שחונים מובהק ועומד על 64.7 אחוז, זאת על פי המודל העונתי.

 

לפי התחזית העונתית למשקעים שפורסמה בנובמבר 2017 על ידי השירות המטראולוגי, היתה הסתברות של 47.1% לתקופה שחונה, 35.2% שתקופה זאת תהיה גשומה מהרגיל והסתברות של 17.7% לתקופה "ממוצעת". לפי השירות המטראולוגי, היות שתרחישים מנוגדים הופיעו בהסתברות גבוהה והיות שרמת הדיוק של התחזית העונתית נמוכה, היה קשה לתת לפני חודש הערכה אמינה למשקעים הצפויים. 

נסיגת מפלס הכנרת

נסיגת מפלס הכנרת צילום: דורון הורוביץ פלאש 90

עוד מבהירים בשירות כי בחודשי ינואר-פברואר-מרס 2018 יש הסתברות של 37.3% לתקופה שחונה באזורנו, הסתברות של 33.3% שתקופה זו תהיה גשומה מהרגיל והסתברות של 29.4% לתקופה "ממוצעת",  כך שעצירת המשקעים הנוכחית לא תימשך בהכרח עם התקדמות החורף. עם זאת ככל הנראה תסתיים עונת הגשמים בגירעון היות שעד כה ירדו משקעים מועטים מאוד, וגם בשבועיים הקרובים לא מסתמן אירוע גשם של ממש.

 

היום הורגשה עלייה נוספת בטמפרטורות, ונעשה חם ויבש מהרגיל לעונה. גם מחר, יום שלישי, יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל לעונה, ובצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות. ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות. בחמישי - ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, שיהיו עדיין מעט גבוהות מהממוצע לעונה.