הסטודנטים באריאל מתייצבים לצד בנט

חברי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת אריאל שיגרו לשר החינוך מכתב תמיכה על ניסיונו לקדם את החוק שיכפיף אותם למל"ג, "קוראים לראש הממשלה להימנע משיקולים לא ענייניים ולאפשר את קידום החוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 09:23 כח בטבת התשעח

הסטודנטים באריאל מתייצבים לצד בנט
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט קיבל אתמול (ראשון) חיזוק במאבקו על הכנסת אוניברסיטת אריאל תחת חסות המל"ג, לאחר חברי אגודת הסטודנטים של המוסד פרסמו מכתב תמיכה בו.

"ברצוננו להביע תמיכתנו ולחזק את ידיך בעבודתך על קידום חוק אוניברסיטת אריאל", הם כתבו לו וציינו כי  "תהליך ביטול המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון והכפפת אוניברסיטת אריאל למועצה להשכלה גבוהה בירושלים הוא תהליך מבורך שמפרותיו צפויים ליהנות הסטודנטים באריאל".

לדבריהם, "מעבר מוצלח של חוק זה, צפוי להקל  באופן משמעותי מעתה ואילך על תהליך ההכרה בתארים ע"י  זירוז תהליכי ההגשה והדיון בבקשות".

מכתב התמיכה בשר החינוך

מכתב התמיכה בשר החינוךצילום: צילום מסך

בנט, שמנסה לקדם את החוק בחודשים האחרונים ללא הצלחה, החליט להטיל סנקציות על הקואליציה. במסר שהעביר בשבוע שעבר לראש הממשלה הוא ציין כי עד שהחוק לא יקודם, לא יעלו יוזמות חקיקה של הקואליציה בוועדת השרים לענייני חקיקה שבראשה עומדת שרת המשפטים שקד.

אחת הסיבות שיו"ר הבית היהודי מתעקש על החוק, היא האפשרות לפתוח במוסד האוניברסיטאי שבשומרון פקולטה לרפואה. באגודת הסטודנטים של אריאל הוסיפו כי "חוק זה ייקצר משמעותית את ההליכים הבירוקרטיים המלווים את מהלך לימודיו של הסטודנט הממוצע וכולנו תקווה כי הוא יטיב את שהותנו האקדמית ביהודה ושומרון"

לסיום הם פנו אל חברי הקואליציה ואל ראש ממשלת ישראל נתניהו בדרישה שיצטרף ליוזמת שר החינוך "ולהימנע משיקולים לא ענייניים ולאפשר את קידום החוק, אשר יקדם את  האקדמיה בישראל וכפועל יוצא מכך גם יחזק את בניין הארץ ויישובי אזור השומרון".