הסוכנות היהודית: "הממשלה מערערת את החזון הציוני"

במודעות שפורסמו בכלי התקשורת, מאשימים בסוכנות היהודית את הממשלה בכך שהחלטתה בעניין הכותל והגיור "מסכנת את אחדות העם היהודי". כנס חירום בנושא ייערך בכנסת בהשתתפות חבר הנאמנים של הסוכנות וראשי קהילות יהודיות מארצות הברית

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/17 10:24 ג בתמוז התשעז

הסוכנות היהודית: "הממשלה מערערת את החזון הציוני"
יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בסוכנות היהודית ממשיכים לתקוף את החלטות הממשלה בדבר ביטול מתווה הכותל וקידום חוק הגיור הממלכתי. מודעות תקיפות פורסמו בכלי התקשורת ובכנסת יערך היום (שלישי) כנס מיוחד בנושא.

"החלטת הממשלה", נכתב במודעות שפורסמו, "בעניין השעיית מתווה הכותל לכינון מרחב תפילה שוויוני ולקידום חוק הגיור, מסכנת את אחדות העם היהודי ומערערת את החזון הציוני של מדינה יהודית לכל יהודי העולם כולו, ברוח הרצל, בן גוריון וז’בוטינסקי.".

בהמשך קראו בסוכנות לחברי הכנסת לנקוט הכל האמצעים שעומדים לרשותם, על מנת לבלום את המהלכים המזיקים לדבריהם.


הבוקר ייערך כנס מיוחד שידון בהחלטות הממשלה, בהשתתפות ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני, ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות מייקל סיגל, יו"ר הקהילות היהודית של צפון אמריקה ריצ’רד סנדלר, יו"ר מועצת הנגידים של קרן היסוד דיוויד קושיצקי ועוד.

אתמול הודיעה הסוכנות על ביטול ארוחת ערב שתוכננה להם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במחאה על ההחלטות שאותן הוביל ביום ראשון. מאוחר יותר בחרו נציגים של התנועה הרפורמית להכריז על מהלך דומה וביטלו את פגישתם המתוכננת עם ראש הממשלה ביום חמישי.