הסדר טיעון לרב של חולון: יתפטר מתפקידו

רב העיר חולון, הרב אברהם יוסף, שהורשע בעבירות של הפרת אמונים לאחר שכפה על בעלי עסקים בעיר לקחת הכשר של בד"ץ 'בית יוסף' הגיע להסדדר טיעון לפיו יתפטר מתפקידו כרב העיר, ישעה את עצמו ממועצת הרבנות הראשית, ישלם קנס ויתחייב לא להתמודד על משרה ציבורית בשנים הקרובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/17 12:29 כה בתמוז התשעז

הסדר טיעון לרב של חולון: יתפטר מתפקידו
הרב אברהם יוסף, צילום: פלאש 90

הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, יתפטר מתפקידו כרבה של העיר חולון כך על פי ההסכם בהסדר טיעון בין עורכי דינו לפרקליטות המדינה.

הכתב יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" גילה כי הרב יוסף שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, הסכים להתחייב שלא להתמודד בשבע שנים הקרובות לתפקיד אחר ברבנות. כמו כן סוכם בהסדר הטיעון כי הרב ישהה עצמו מתפקידו כחבר מועצת הרבנות הראשית וכן ישלם הרב קנס בסך 75 אלף שקלים.

לפני כשלושה חודשים הרשיע בית משפט השלום בתל אביב את הרב אברהם יוסף, בשתי עבירות של הפרת אמונים. הרב הורשע בכך שקידם את בד"ץ "בית יוסף" של משפחתו בעת שכיהן בתפקיד רב העיר חולון, וכך בעת שהיה ממלא מקום רבה של אור יהודה. על פי כתב האישום, הרב יוסף חייב בעלי עסקים המעוניינים לקבל תעודת כשרות "מהדרין" של הרבנות, לעבוד רק עם בד"צים מסוימים, ובהם בד"ץ "בית יוסף". מי שסירב - נשללה ממנו התעודה.

"מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף יחיד שיש לו אינטרס לגביו, ולמניעת תחרות חופשית", כתב השופט צחי עוזיאל בהחלטתו, "ומשכך פגעו בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, בבעלי העסקים ובציבור". עוד הוסיף כי "המעשים אינם עולים בקנה אחד עם ערכים חשובים של שיוויון, חופש עיסוק וחופש בחירה".