הנשיא ריבלין על הגיליוטינה: "הסתה ברורה"

נשיא המדינה לא אהב את המסר שלדעתו עלה מהמיצג שהופיע בהפגנה נגד הממשלה, ואמר כי זה "חוצה את גבולות חופש הביטוי והמחאה. מגנה ומוקיע את האמירות הברורות המשתמעות מהנפת מיצג שכזה". המשטרה החלה בבדיקת האירוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/12/17 09:21 ו בטבת התשעח

הנשיא ריבלין על הגיליוטינה: "הסתה ברורה"
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה הבוקר (א') בחריפות את מיצג הגיליוטינה בהפגנה אמש בתל אביב וטען כי מדובר בהסתה של ממש.

"לפני מספר שנים", אמר הנשיא, "דיברו על דמוקרטיה של 'פייסבוק'. אמרו שאנשים לא מוכנים ללכת להפגנות שהם רק יושבים ומצקצקים בבית".

לדבריו, "היום אנחנו רואים מימין ומשמאל אנשים שיוצאים לרחובות מוכנים להביע את עמדותיהם. יש נכונות מתמדת של אזרחים לעזוב את המקלדת ולהביע את עמדותיהם"

עם זאת הוא ציין כי "מיצג כמו זה שחזינו בו אמש בהפגנה בת"א של גיליוטינה, חוטא לכל מפגיניה ולזכות הדמוקרטית למחות". עוד הוא אמר כי "זוהי הסתה ברורה, החוצה את גבולות חופש הביטוי והמחאה ואני מגנה ומוקיע את האמירות הברורות המשתמעות מהנפת מיצג שכזה".

גיליוטינה או קוצץ סיגרים? ההפגנה בתל אביב

גיליוטינה או קוצץ סיגרים? ההפגנה בתל אביבצילום: צילום מדף הפייסבוק של ישי פרידמן

אמש נצפה אחד המפגינים כשהוא נושא גיליוטינה בהפגנה נגד השחיתות ונגד ראש הממשלה. בליכוד טענו כי מדובר בהסתה לרצח, למרות שהמפגין עצמו הסביר כי הוא מתנגד לאלימות.

ממשטרת ישראל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקתם, אך לצד זה הדגישו בארגון  כי הסמכות הבלעדיות להכרעה האם ניתן לחקור את המפגין בחשד להסתה נתונה בידי פרקליטות המדינה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן