הנשיא ריבלין: אבו מאזן חוזר על הדברים שהפכו אותו למכחיש שואה

נשיא המדינה התייחס לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית נגד טראמפ וישראל וטען כי הם נוראיים, "לומר שישראל היא תוצאה של קונספירציה של העולם המערבי? לומר שלעם היהודי אין קשר לאדמת ארץ ישראל?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 13:13 כח בטבת התשעח

הנשיא ריבלין: אבו מאזן חוזר על הדברים שהפכו אותו למכחיש שואה
גינה את דברי אבו מאזן. ריבלין והנהלת איפא"ק, צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס היום (שני), במהלך מפגש בבית הנשיא עם משלחת הנהלת איפא"ק המבקרת בישראל, לדברים שאמר אבו מאזן על טראמפ וישראל.  

"מה ששמענו אמש ממחמוד עבאס היה נורא", הוא אמר וציין כי "הוא חזר אל רעיונות שביטא לפני עשרות שנים והיו נוראיים לא פחות".

לדבריו, "לומר שישראל היא תוצאה של קונספירציה של העולם המערבי ליישב ביהודים אזורים השייכים לאוכלוסייה ערבית? לומר שלעם היהודי אין קשר לאדמת ארץ ישראל? הוא שכח דברים רבים והוא אמר בדיוק את הדברים שבשמם הואשם לפני שנים באנטישמיות והכחשת שואה".

ריבלין הוסיף כי "אלה בדיוק הדברים שחוסמים אותנו. בדבריו הוא מתכחש לשיבתנו למולדתנו וזאת על אף שגם אבו מאזן יודע היטב שהקוראן מציין בעצמו את ההכרה בארץ ישראל כארצנו. בלי ההכרה הבסיסית הזו לא נוכל לבנות אמון ולהתקדם."

אמש התבטא יו"ר הרשות הפלסטינית נגד נשיא ארה"ב וישראל וטען בין היתר כי הקמת המדינה נבעה מתכנית מדינות אירופה שרצו להיפטר מהיהודים, "הארופים רצו לחסל את האנטישמיות אז הם נפטרו מהיהודים ושלחו אותם הנה לגזול את אדמותינו. הרצל בעצמו אמר שהאנטישמיות היא המנוע של הציונות"