הנשיא טראמפ מודאג מהטיל האיראני שיכול להגיע לישראל

"איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל", כתב טראמפ תוך שהוא ממשיך לגנות את ההסכם שנחתם עם המשטר הפרסי בתקופת ממשל אובמה. על דברי קוריאה הצפונית לפיה הגעת טיליה לארה"ב היא בלתי נמנעת הוא איים כי "הם לא יישארו בסביבה לזמן רב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 08:46 ד בתשרי התשעח

הנשיא טראמפ מודאג מהטיל האיראני שיכול להגיע לישראל
נתניהו וטראמפ בפגישתם בניו יורק, צילום: צילום מסך מיוטיוב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך הלילה (ראשון) לתקוף את איראן בטענה שהיא משתפת פעולה עם צפון קוריאה ואמר כי הדבר מלמד על ההסכם שנחתם בין המדינה הפרסית למעצמות העולם וביניהם מדינתו.

דבריו של טראמפ, שצוייצו בחשבון הטוויטר שלו, הגיעו על רקע ניסוי של טיל בליסטי מדגם חדש שערכה אתמול איראן. "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל", הוא כתב, "היא משתפת פעולה עם קוריאה הצפונית. ההסכם שחתמנו עליו לא שווה הרבה!".

הטיל החדש, שמסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים ולאיים על ישראל, הוצג על ידי המשטר האיראני במצעד צבאי מיוחד שציין את מלחמת איראן-עירק שהסתיימה לפני 29 שנה והתפרשה על פני 8 שנים. הנשיא האיראני חסן רוחאני אמר בנאומו במצעד כי ארצו "לא תבקש רשות מאיש כדי להגן על עצמה".

טראמפ גם התייחס לדברים שאמר אתמול שר החוץ של צפון קוריאה באו"ם לפיהם משימתו של הנשיא האמריקני לנטרל את מדינתו היא בגדר "התאבדות" וכי הגעת הטילים לארה"ב היא דבר בלתי נמנע. "אם הוא מהדהד את מחשבותיו של איש הטילים הקטן", אמר טראמפ תוך שהוא מתכוון לקים ג'ונג און, "הם לא יישארו בסביבה לזמן רב!".