הנשיאה חיות לחצה ונתניהו דחה את הדיון על פסקת ההתגברות

בעקבות רצונו של ראש הממשלה לקדם את פסקת ההתגברות, פנה לנשיאת בית המשפט העליון על מנת לקיים ישיבה בעניין. הנישאה חיות התנתה את הפגישה בכך שהדיון בנושא בוועדת השרים יידחה עד לאחריה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/18 20:37 ח באייר התשעח

הנשיאה חיות לחצה ונתניהו דחה את הדיון על פסקת ההתגברות
נתניהו וחיות, צילום: אלכס קולומובסקי, הדס פרוש - פלאש 90

במסגרת הדיונים על חקיקת חוק עוקף בג"ץ מסמן ראש הממשלה בנימין נתניהו את פסקת ההתגברות המורחבת כפתרון האידאלי, והוא נחוש לקדם אותה בתום כמה דיונים מהירים. כחלק מהתהליך, ביקש לקיים פגישה בנושא יחד עם הנשיאה חיות, אך זו, התנתה את קיומה שכך שהדיון בנושא בוועדת השרים יידחה עד לאחר שהפגישה תתקיים. בעקבות כך פנה ראש הממשלה פנה לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לדחות את הדיון, והוא אכן נדחה.

מדוברות בתי המשפט נמסר כי: "היום בשעות הצהריים פנו מלשכת ראש הממשלה וביקשו לתאם פגישה עם נשיאת בית המשפט העליון בהשתתפות שרת המשפטים בעניין פסקת ההתגברות, ליום א', 29 באפריל בשעה 9 בבוקר. הנשיאה הודיעה כי היא מוכנה להיענות להזמנה וכי ישתתף מטעמה בפגישה גם המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר ובלבד שהישיבה של ועדת השרים לענייני חקיקה, שנקבעה לאותו היום בעניין זה תידחה בשבוע לפחות, כדי לאפשר הידברות עניינית בנושא. עד כה טרם תואמה סופית הפגישה נוכח האמור לעיל".

אתמול (א'), הודיע יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי פסקת ההתגברות שהציע תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר בשבוע הבא ואמר:"מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית: לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל רפורמה במאבק במחבלים ובהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים, לא פחות מכך בריסון כוחו המופרז של בית המשפט בישראל".