הנייה הגיע למצרים כדי לדון בנושא החיילים והאזרחים החטופים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, מלווה במנהיג הארגון יחיא סינוואר ובכירים נוספים, צפויים לדון עם בכירי המודיעין המצרי באופן בו יתנהלו המגעים עם ישראל. בחמאס ידרשו את שחרורם של משוחררי עסקת שליט ומאות מחבלים נוספים בתמורה להשבת גופותיהם של הדר גולדין, אורון שאול הי"ד ושלושת האזרחים הנוספים

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/09/17 07:18 יט באלול התשעז

הנייה הגיע למצרים כדי לדון בנושא החיילים והאזרחים החטופים
הגיע למצריים. אסמעיל הנייה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, הגיעו אמש (שבת) לקהיר כשאחת ממטרות ביקורם היא קידום התיווך המצרי במגעים מול ישראל על שחרורם של החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור.

באתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח מפי מקורות בחמאס, כיראשיהארגון רואים חשיבות רבה לקידום עסקה שתביא לשחרורם של מחבלים נוספים מישראל, רובם ממשוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב.

השניים ובכירים נוספים בארגון העזתי, ייפגשו עם ראשי מנגנון המודיעין המצרי ויחד, לצד בחינת אופן המגעים מול ישראל, הם ידונו גם על המצב הומניטרי ברצועת עזה וכן על הפיוס עם הרשות הפלסטינית.

יש לציין כי לפני כחודשיים דווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, שמנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר, סיכם עם בכירים במצרים על כך שהם ינהלו בשמם את המשא ומתן עם ישראל, בדומה לעסקת שליט. 

מי שהתייחס בזמנו לדיווחים השונים בתקשורת הערבית על עסקה אפשרית בין חמאס לישראל, הוא פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד. בראיון לגלי צה"ל הוא אמר בין היתר כי "על החמאס יש לחץ בינלאומי גדול. הגורם היחידי שלא מפעיל לחץ - זו מדינת ישראל, אנחנו ממשיכים להכיל אותם".