המתקפה הצליחה? חוות דעת קבעה כי חורב הפר את החוזה עם המשטרה

מבקר המשרד לביטחון פנים קבע כי התבטאויותיו של חורב כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים, מהווים הפרה של הסיכומים שהיו לו עם המשטרה שבה הוא מועסק כיועץ אסטרטגי. עם זאת ההתקשרות עצמה הייתה לפי החוק

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/17 07:52 יט בחשון התשעח

המתקפה הצליחה? חוות דעת קבעה כי חורב הפר את החוזה עם המשטרה
תומך בראש הממשלה? ארדן, נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במשרד לביטחון פנים והמשטרה החלו בתקופה האחרונה בבחינת של ההתקשרות החוזית שבין משטרת ישראל ליועץ האסטרטגי שלה ליאור חורב, במטרה לבדוק האם הוא הפר אותה.

המבקר של משרד לביטחון פנים בדק את פרטי החוזה עם חברת גולדפינגר וחורב ומצא כי הם עמדו בכללים המחוייבים בחוק. עם זאת על רקע התבטאויותיו של חורב נגד ראש הממשלה וחברי הכנסת והתחייבותו ביבר שלא לעשות כן, נבדקה גם האפשרות שהוא הפר את החוזה עם המשטרה.

בסיכום חוות הדעת של המבקר נכתב אכן מדובר בהפרת חוזה, "היות שהמכרז וההסכם שנכרת בעקבותיו הינם בסמכות של המשטרה, הרי שהסמכות לקבוע באם ההסכם שהופר והסנקציה שיש לנקוט, ככל שהמשטרה סבורה שיש לנקוט במקרה זה כנגד ההפרה, מצויות אף הן בידי המשטרה".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן ביקש מהיועמ"ש של המשרד להכין חוות דעת המבוססת על בדיקת המבקר והיא תוגש לבקשתו של ח"כ דודי אמסלם מהליכוד לוועדת הפנים לקראת דיון בנושא.

כזכור לפני מספר שבועות תקף ראש הממשה בנימין נתניהואת מה שהוא כינה "צונאמי" של הדלפות נגדו מכיוון המשטרה. עיקר חיצי הביקורת הופנו למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך והיועץ ליאור חורב שלטענת נתניהו עולה למשלם המיסים 2.4 מיליון שקלים