המשפחות מספידות את אבינועם ואבשלום: "נשמה טהורה...שאל איפה הכי חשוב לשרת"

בני משפחות כהן מירושלים וערמוני מבית חורון, ספדו לבניהם שנהרגו בהתהפכות התותח בתרגיל של צה"ל. האח שגיא כהן: "תמיד אמרנו שלאבינועם יש אישיות מיוחדת". אמו של אבשלום: "איש של ניגודים שידע לחבר בין כל העולמות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/09/17 08:36 ח בתשרי התשעח

המשפחות מספידות את אבינועם ואבשלום: "נשמה טהורה...שאל איפה הכי חשוב לשרת"
אבשלום ערמוני ואבינועם הכהן, צילום: דובר צה"ל

משפחותיהם של סמ"ר אבינעם כהן ואבשלום ערמוני ז"ל, שנהרגו אתמול (רביעי) באסון התהפכות תותח באימון של חיל התותחנים, סיפרו על יקיריהם וספדו להם.

מאות בני אדם, ובתוכם אחותו של אבינועם שילדה ביום מותו, ליוו אותו בדרכו האחרונה. "היום צה"ל איבד את אחד החיילים הטובים ביותר, מפקד בצה"ל", ספד לו אביו שמעון. "היום עם ישראל הפסיד נשמה טהורה, לפני יום כיפור. 22 שנים קיבלנו מתנה ואנחנו צריכים להחזיר אותה והחזרנו אותה. זה כואב, זה כואב, זה כואב. אבל אנחנו מקבלים את זה".

אחיו שגיא סיפר: "היינו קרובים מאוד, רק אתה יודע עד כמה. תמיד אמרנו שלאבינועם יש אישיות מיוחדת. על כל דבר בחיים נלחמת, בכל המלחמות ניצחת, לא ויתרת על פסיק והכל בהתמדה ובנועם. תודה שנתת לנו להיכנס ללב שלך, אנחנו לומדים ממך הרבה".

בני המשפחה, המתגוררת בירושלים, ניסתה תחילה להסתיר את דבר האסון מאחותו תהלה שהתקשרה בהתרגשות להוריה לבשר להם על הולדת הנכד החדש מבלי שידעה על האסון שפקד את המשפחה. לבסוף היא הגיעה להלוויה היישר מבית החולים כשהי על אלונקה. 
 
מפקד גדוד התותחנים 411, סא"ל אפי מזרחי, התייחס לתפקודו של אבינעם בתרגיל ואמר: "במהלך התרגיל נעת, פרסת, ירית, עד לרגע שבו נפלתם מהתומ"ת שכל כך הערכתם. אנו מתחייבים לעשות כל שביכולתנו כדי ללמוד מהאירוע שלא יקרה שוב".

משפחה נוספת שחוותה את האסון אתמול הייתה משפחת ערמוני מבית חורון. הסבתא, זהבה ערמוני, נאלצה להתמודד שוב אם הכאב שפקד אותה גם לפני כשנתיים כשנכדתה ובת דודתו של ההרוג השני באסון סגן אבשלום ערמוני, נעמה הנקין, נרצחה בפיגוע ירי יחד עם בעלה.

חמי, אביו של אבשלום, סיפר ל'ידיעות אחרונות': "בחמש בבוקר הייתה הדפיקה על הדלת. לא העלינו בדעתנו שזאת הדפיקה שתבשר על מותו של אבשלום". אבשלום, סיפר, היה האמצעי בין חמשת ילדיו. רק לפני שלושה חודשים עמדו חמי ורעייתו תמר גאים בטקס סיום קורס הקצינים של אבשלום. "בשבת הוא היה בבית וכבר במוצ"ש לקחתי אותו להסעה. הוא מאוד שמח להגיע לתרגיל בגולן, מאוד ציפה לו".
 
בהמשך הוא התייחס לכך שלמד בישיבת ההסדר בעתניאל ובחר לצאת לקורס קצינים, "הוא לקח ברצינות את התפקיד בצבא. הוא דאג לחיילים שלו. אבשלום תמיד שאל איפה הכי חשוב שהוא ישרת. בזמן שהוא עשה קורס קצינים רוב חבריו כבר חזרו לישיבה".

אמו תמר סיפרה כי "הוא היה אדם מאוד מורכב, איש של ניגודים שידע לחבר בין כל העולמות. הוא אהב את לימודי הקודש בישיבה, היה מעורה בכל מה שקורה בכדורגל בישראל ואהד את מנצ'סטר יונייטד. שמע את הגשש החיוור, בוב דילן ומאיר אריאל. היה אידיאליסט בכל מה שעשה".