המשטרה בודקת אפשרות להחלפת גלאי המתכות בהר הבית

על רקע החלטת הקבינט על המשך הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית, הציבה המשטרה לצדם אמצעי בידוק חדשים שמתבססים על מצלמות מעקב. עם זאת, מתפללים מוסלמים עדיין מסרבים להיכנס למתחם. ארדן: "עשרות שנים יש כאן פיגועים בלי גלאי מתכות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/17 08:56 כט בתמוז התשעז

המשטרה בודקת אפשרות להחלפת גלאי המתכות בהר הבית
המתיחות בהר נמשכת. שוטרים בהר הבית, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

על רקע המתיחות בהר הבית והפיגוע הרצחני בשוף השבוע בנווה צוף, התקינה הלילה (ראשון) המשטרה בידוק בטחוני חדש בכניסה למתחם הקדוש שעשוי בקרוב להחליף את גלאי המתכות.

מדובר באופן בידוק שיתבצע באמצעות מצלמות מעקב מיוחדות, מה שיאפשר להימנע מבדיקות פרטניות של מתפללים אך כן ידע לזהות אנשים הנושאים עמם סכינים, נשק חם, או כל דבר שעלול לסכן חיים.

מתפללים מוסלמים רבים שהגיעו הבוקר להר הבית, לא אהבו גם את אמצעי הבידוק החדש וטענו כי ימשיכו במאבק האלים נגד הנעשה במקום.

כזכור ביום שישי האחרון החליטו שרי הקבינט וראש הממשלה על השארת גלאי המתכות בכניסה להר ולצד זה הסמיכו את משטרת ישראל לקבל את ההחלטות הבטחוניות שנראות לו כנכונות ביותר.

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן                                                             צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס הבוקר בראיון לרשת ב' לנושא הצבת המגנומטרים ואמר כי "גורמי מערכת הביטחון מעריכים, בשל הרגישות של הר הבית ובשל העובדה שמשתמשים בנושא של גלאי המתכות כתירוץ, יתכן שיכולה להיווצר אסקלציה כתוצאה ממוות כזה או אחר של מפגינים, זאת ההערכה של מערכת הביטחון. אני מאשר שההערכה הזו קיימת, אני לא חושב שמה שראינו הם אירועים כה גדולים שצה"ל והשב"כ לא יכולים להתגבר עליהם".

לדבריו, "בדיון בקבינט נשמעו הערכות של כל גורמי הביטחון, רוב גורף של חברי הקבינט החליט לא להסיר את גלאי המתכות, ולא להיכנע לאיומים באלימות ולרצון לערער את הריבונות של ישראל בהר הבית. המשטרה בוחנת אפשרות להסרת גלאי המתכות בהר הביתמי שחושב שפיגועים קשורים להצבה של גלאי המתכות משחק לידיהם של מבצעי הפיגועים. עשרות שנים יש כאן פיגועים בלי גלאי מתכות".

לדבריו, "כולם חכמים גדולים אבל לאף אחד לא היתה תשובה מה היה קורה אם ההר היה נפתח ושבוע אחר כך היה מתפוצץ מחבל בהר".