המרכז אישר: ועדה מסדרת בבית היהודי

לאחר ערב נטול דרמות, שהזכיר בעיקר את האווירה בפריימריז של המפלגות הגדולות בישראל, עם דוכני מתמודדים, מאות מתנדבים והרבה חיוכים, אושרה הקמת הוועדה המסדרת, כפי שנקבע בישיבה הלילית בבית הרב דרוקמן לפני כשבוע וחצי. חברת הוועדה, חגית משה: "המפלגה חיה ותוססת"

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/19 22:12 כא בשבט התשעט

המרכז אישר: ועדה מסדרת בבית היהודי
אווירת פריימריז, צילום: כיפה

יו"ר הבית היהודי ייבחר בידי ועדה מסדרת, והבחירה תאושר במרכז המפלגה, הוועדה תבחר גם את האישה שתשובץ במקום השלישי. רשימת המפלגה לכנסת תיקבע בבחירות במרכז, באם תיבחר אישה במרכז במקום השלישי, תבוטל בחירת הוועדה באישה. הבחירות למרכז יתקיימו ביום שני הבא, ה-4 בפברואר. כך הוחלט בכינוס מרכז הבית היהודי, שהתקיים הערב (ב') בישיבת נחלים.

מרכז הבית היהודי מצביע בעד, הערב

מרכז הבית היהודי מצביע, הערבצילום: כיפה

הערב נפתח כאשר המרכז אישר את השינוי בחוקת המפלגה, לפיו שינוי במנגנון בחירת יושב ראש המפלגה (ובפשטות: הקמת ועדה מסדרת) יצריך רוב רגיל ולא רוב מיוחד של 65 אחוזים. כזכור, בכינוס המרכז הקודם נפלה ההצעה להקמת וועדה מסדרת כיוון שלא הושג רוב כזה. ההצעה לשינוי הצורך ברוב עברה כמעט פה אחד, בכינוס המרכז המתקיים כעת בנחלים, למעט מתנגד בודד.

בהמשך הערב התקיימה הצבעה חשאית, על הצעתם של חברי המרכז עמיעד טאוב ויוסי הרוש לכינון ועדה מסדרת, שתבחר את יו"ר המפלגה ותביא אותו לאישור המרכז. כאמור, ההצעה עברה ברוב גדול, של 75 אחוז לעומת 25 שהתנגדו. כמחצית מחברי המרכז, 506 איש, הגיעו להצביע. התוצאות הרשמיות: 359 בעד הוועדה המסדרת, 144, בעד בחירות במרכז, 3 קולות פסולים.

חבר הכנסת מוטי יוגב אומר ל'כיפה' כי "יש אכפתיות עצומה בשטח. יש פה אווירה נהדרת. אין הרבה ברירות בקשר לוועדה מסדרת, אם רוצים להגדיל את האלקטורל".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אמר ל'כיפה' כי הוא מאמין שההצעה להקמת וועדה מסדרת תאושר ברוב גדול. לדבריו, המלחמות במפלגה הסתיימו.

;

האווירה במרכז היתה טובה ועליזה, נטולת המתחים וההכפשות ההדדיות שנזרקו בשבוע וחצי האחרונים מעל כל במה אפשרית. במקום הוקמו דוכנים של המתמודדים הרבים בפריימריז, מתנדבים ופעילים רבים הסתובבו בשטח, ואחד המועמדים אף ניהל 'מורל', בסגנון חודש ארגון. כמעט ניתן היה לחשוב שהמתמודדים והפעילים שוכחים את מצבם בסקרים, המעניקים למפלגה 4 מנדטים, וגם זאת רק יחד עם האיחוד הלאומי.

ח"כ מוטי יוגב מתייחס להחלטת מרכז המפלגה: האתגר המונח לפתחנו, חברי הבית היהודי והציונות הדתית ברור. עלינו לבחור יו"ר למפלגה, אחריו נבחר את המועמדים הכי טובים, המייצגים את הציבור הציוני-דתי לגווניו, נבחרת שתביא את מירב הקולות בבחירות הכלליות הבאות עלינו לטובה.
בסוף, רק שליחי הבית היהודי, השרים וחברי הכנסת, הם שחיים את הרעיון הציוני-דתי, והם שמחויבים לחיזוק השפעתנו בכל מישורי החיים בישראל.
יש ויהיה בית יהודי שורשי, מאוחד וגדול. יש ויהיה במי לבחור, שיעשו טוב לישראל, טוב לציונות הדתית.

חברת הוועדה המסדרת, סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, אמרה לאחר פרסום תוצאות ההצבעה: "הניצחון הגדול של הערב זה המספר הגדול של האנשים שבאו. המפלגה חיה ותוססת".

חברי הוועדה המסדרת:

בוועדה המסדרת צפויים לשבת 17 חברים וחברות, כשחמישה עשר מהם נבחרו בישיבה הלילית בבית הרב דרוקמן לפני כינוס המרכז הקודם, ושניים נוספו בשבוע האחרון. החברים בוועדה הם:

1. הרב אלי סדן - ראש מוסדות עלי ומייסד המכינות הקדם צבאיות, עלי.
2. ניר אורבך - מנכ"ל הבית היהודי.
3. הרב אליהו בלומנצוויג - ראש ישיבת ההסדר בירוחם.
4. הרבנית הנקין חנה - ראש מדרשת נשמת, ירושלים.
5. הרב יצחק לוי - שר החינוך ויו"ר המפד"ל לשעבר, כפר מימון.
6. חגית משה - סגנית ראש עיריית ירושלים.
7. עו"ד יצחק דיעי - סגן ראש עיריית פתח תקווה.
8. הרבנית אסתי רוזנברג - ראש בית המדרש מגדל עוז, גוש עציון.
9. ד"ר ענת רוט - מנהלת מכון מגלי"ם, אפרת.
10. מיכאל דוכן - מנכ"ל ישיבת ההסדר קרית ארבע
11. עו"ד יעל דולב - שותפה ומנהלת מחלקת דיני עבודה במשרד עו"ד גרוס, רמת גן
12.. דרור אילנה - חברת המועצה המקומית גבעת זאב. 
13. מאזוז גדי - סגן ראש עיריית באר שבע
14. סולר יעקב - מנכ"ל מכללת תלפיות, בני ברק.
15. יוסף רוסו - עורך המגזין עולם קטן, טפחות.

שני חברים נוספים התווספו היום לוועדה, בלחץ חברי המרכז: הרב איתן אייזמן, ראש מוסדות צביה, ואילנית גינסבורג.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן