המפכ"ל: "עשרות אלפי אנשים הורידו חומר פדופילי למחשב שלהם"

רב ניצב רוני אלשיך חשף את היקף הפדופיליה ועבריינות הרשת בישראל, עימה נאלצת המשטרה להתמודד, "המספר הוא בן 5 ספרות ולא בחלק התחתון שלו". הוא דיבר על נוכחות ארגונו בעולם הוירטואלי, אך ציין שההורים לא מספיק מעורבים, "אנחנו מגיעים הביתה וההורים לא יודעים שהבת שלהם בקומה מדממת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/17 15:52 ח באלול התשעז

המפכ"ל: "עשרות אלפי אנשים הורידו חומר פדופילי למחשב שלהם"
חשף נתונים מדאיגים. אלשיך, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עשרות אלפי אנשים הורידו חומרי פדופיליה למחשב האישי שלהם, את הנתון המצמרר הזה חשף היום (רביעי) מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס 'פיס לחינוך' בחולון.

"אם אומר את המספר של כמה אנשים בישראל הורידו חומר פדופלי למחשב שלהם כולם פה יצטמררו", אמר אלשיך. לדבריו, "המספר הוא בן 5 ספרות ולא בחלק התחתון שלו. הורדת חומר כזו היא כמובן עבירה פלילית".

המפכ"ל ציין כי המשטרה נמצאת בכל רחבי הרשת וכי היא משקיעה משאבים רבים במעקב אחר פעילות עבריינית בעולם הוירטואלי, "המשטרה נמצאת היום ברשת, ובכל מקום בו נמצא הנוער: בפייסבוק, בוואטסאפ, באינסטגרם ובסנאפצ'אט". בהמשך הוא הצהיר כי המשטרה מתכוונת לפתוח יחידה מיוחדת שתטפל "באלימות ופשיעה ברשת, כולל שיימינג וכדומה".

לדבריו, המשטרה חייבת להיות נוכחת בכל המקומות שמועדים לפורענות עבור בני הנוער ואחרים, "אבל גם ההורים צריכים להיות במרחב הזה. לצערי הם לא מספיק שם. זה אתגר חדש וצריך לעזור להורים להיות נוכחים ברשת".

נלחמים בעבריינות ואלימות ברשת. אילוסטרציה

נלחמים בעבריינות ואלימות ברשת. אילוסטרציהצילום: פלאש 90. דרור גרטי

נתון מעניין נוסף שאלשיך חשף העלה כי "כמעט פעמיים בשבוע אנחנו מצילים נער או נערה מהתאבדות. אנחנו מגיעים הביתה וההורים לא יודעים שהבת שלהם בקומה למעלה מדממת ורגע לפני שהיא מתאבדת היא פונה לעזרה ברשת. זה אתגר מורכב".

במשטרה חשפו אתמול כי בעזרת סוכנת סמויה שהתחזתה לקטינה בת 13, נעצרו 22 גברים החשודים בפדופילה באינטרנט. לדברי המשטרה, חלק מהחשודים נשואים עם ילדים ובתוכם יש לא מעט אנשי הוראה, לרבות מורה בבית ספר ומרצה באוניברסיטה ואנשי חינוך נוספים.