המנהל האזרחי על סמך הלמ"ס הפלסטיני: מספר המוסלמים השתווה ליהודים

בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון הוצגו נתונים לפיהם בין הירדן לים ישנה כמות זהה של יהודים וערבים. ח"כ הרצוג: "תמרור אזהרה". ח"כ יוגב: "לא מדוייק. מתאם הפעולות בשטחים לא מילא את אחריותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/03/18 13:57 י בניסן התשעח

המנהל האזרחי על סמך הלמ"ס הפלסטיני: מספר המוסלמים השתווה ליהודים
השתוו למספר היהודים? מפגינים פלסטינים נגד פנס וטראמפ, צילום: פלאש 90. גיל יוחנן

שוויון דמוגרפי בין יהודים וערבים או מצג שווא של הרשות הפלסטינית? סגן ראש המינהל האזרחי, אל"מ אורי מנדס, הציג היום (שני) בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת נתונים חדשים על מספר הערבים שחיים בישראל ובאיו"ש ורצועת עזה.

לפי הדיווח של המנהל האזרחי, שהסתמך על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפלסטינית, בין הירדן לים חיים כ-6.5 מיליון מוסלמים. מספר דומה ליהודים שחיים בישראל.

יש לציין כי בישראל חיים כ-1.5 מליון ערבים ולפי נתוני הלמ"ס הפלסטיני בשטחי איו"ש ורצועת עזה גרים עוד כ-5 מיליון.

יש לציין כי יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, הופתע מהנתונים ואמר כי הוא מכיר נתונים אחרים. לצד זה הוא ביקש שהמספרים יופיעו כנתון רשמי של משרד הביטחון.

הרצוג בהשקת השדולה להגנה על הר הזיתים

מאמין ומודאג מהנתונים. ח"כ הרצוגצילום: שלומי כהן

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לנתנוני הלמ"ס הפלסטיני ואמר כי "אלה נתונים שמהווים תמרור אזהרה להנהגה ישראלית שלא מבינה את עצמת הסכנה הדו-לאומית וממשיכה לייצר מציאות בלתי הפיכה של מדינה אחת. כל מי שחרד למדינת הלאום היחידה של העם היהודי חייב להתייצב לצד המטרה של היפרדות מהפלסטינים ומימוש חזון שתי המדינות".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי הטיל ספק בדיווח של המנהל האזרחי וטען כי הוא "אינו מדוייק". לדבריו, "מתפ"ש לא מילא את אחריותו לספור ולדעת כמה פלשתינים יש ביו"ש או לפחות בשטחי סי שבאחריותו והוא מסתמך על דיווחי הרשות הפלשתינית בלבד.

"הרשות הפלשתינית משקרת וסופרת גם את 317 אלף תושבי מזרח ירושלים. הרש"פ אינה מדווחת על נפטרים וכך הוגש לוועדת החוץ והביטחון מסמך לפיו בעשור האחרון נולדו ביו"ש פי עשר ערבים ממה שנפטרו.

ח"כ מוטי יוגב

לא מבין מדוע מסתמכים על נתוני הפלסטינים. ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

עוד הוא אמר כי "בשנת 2016 דווח על כ 80 אלף יילודים ועל כ- 8000 נפטרים, תוחלת חיים שאינה קיימת בשום מקום בעולם".

יוגב הוסיף כי "בעוד שני פרמטרים, הוגשו נתונים מעוררי סימני שאלה, פער של קרוב ל 20% בין רישום יילודים לנכנסים לכיתה א' וכן נתונים לא מדוייקים על הגירה פלשתינית שלילית מדי שנה בשנה. אני קורא לשר הביטחון שיטיל על מתאם הפעולות בשטחים למלא את חובתו ולהביא מספרים מדויקים במרשם אוכלוסין שמי של הפלשתינים ביו"ש ולא לאפשר מציאות שאינה מדויקת בתחום דמוגרפי כה חשוב".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי "הפרסומים המגמתיים בעניין הדמוגרפיה הערבית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מסתמכים על נתוני הלמ"ס פלסטיני שאינם אמיתיים ומדויקים".

מי שגם לא התרגש מהנתונים הוא מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, שציין כי "בהנחה והנתונים נכונים חשוב לזכור כי הדמוגרפיה מעולם לא בלמה את ההתיישבות להפך היא דרבנה אותה. כך היה בראשית המאה, כך קורה ביו"ש וכך צריך להיות בגליל.  אני מקווה שאף אחד לא רומז לוותר על הגליל וברור לכולנו שארץ ישראל אינה נתונה למו"מ וחלוקה".

לדבריו, "באשר לפתרון נוסף מזכיר סופר את תכנית ההכרעה של מפלגתו ואומר: "מדינת ישראל צריכה לאמץ את תכניתנו, תכנית ההכרעה, ולתת תמריצים לכל מאות אלפי הערבים המעוניינים להגר ל-21 מדינות ערביות ובכך לסייע להגירה שלילית ולחזק את יהודה,שומרון, הגליל והצפון".