הממשל האמריקני: "על חמאס להכיר במדינת ישראל ולהתפרק מנשקו"

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס להסכם הפיוס בין חמאס לפתח ואמר כי על ארגון הטרור למלא אחר התנאים וביניהם "להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות". בנט: "מברך על כך. ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה הנשענת על ארגון טרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/10/17 11:57 כט בתשרי התשעח

הממשל האמריקני: "על חמאס להכיר במדינת ישראל ולהתפרק מנשקו"
קורא לחמאס להתפרק מנשקו. גרינבלט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התייחסות אמריקנית ראשונה להסכם הפיוס בין פתח לחמאס. השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, גיבה במידה מסויימת את החלטת הקבינט שלא לנהל משא ומתן עם הפלסטינים כל עוד חמאס מהווה חלק מהשלטון.

"ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט", אמר גריבלט ופירט כי, "כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים - כולל פירוק מנשק - ולהתחייב למשא ומתן לשלום".

לדבריו, גם על השותפים החדשים בממשלה הפלסטינית למלא אחר התנאים שנקבעו, "אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו".

השר נפתלי בנט

השר נפתלי בנטצילום: הדס פרוש פלאש 90

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט, השר נפתלי בנט, התייחס להודעת האמריקנים ואמר כי הוא "מברך את השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה: ממשלה פלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל".

עוד הוא אמר: "אני מדגיש את עמדת ממשלתנו: מדינת ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה״ל לישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן