"המכינה הבדואית היא כמו פרח במדבר"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן השתתף בטקס הסיום של מחזור ב' במכינה הקדם צבאית הייחודית, ש-22 בוגריה מיועדים לשירות ביחידות קרביות. "מעריכים את הבחירה האמיצה שלכם להתגייס לצה"ל", אמר

חדשות כיפה דויד ליבנה 27/02/18 15:02 יב באדר התשעח

"המכינה הבדואית היא כמו פרח במדבר"
סגן השר בן דהן במכינה הבדואית, צילום: ללא קרדיט

טקס סיום מחזור ב׳ במכינה הקדם צבאית הבדואית למנהיגות בגליל, נערך היום (ג') במעמד סגן שר הביטחון אלי בן דהן, מפקד מרחב צפון בעדה הבדואית בצה״ל רס״ן נודיג׳את נאיף ואחראי הכנה לצה"ל למגזר הבדואי במשרד הביטחון רס״ן (במיל׳) סואעד מחמוד.

במחזור ב' סיימו 22 חניכים, הצפויים לשרת שירות קרבי ומשמעותי בצה״ל, זאת לעומת 15 חניכים במחזור א' בשמנה שעברה. מדי שנה מתגייסים קרוב ל-450 מלש״בים מבני העדה הבדואית לצה״ל.

סגן שר הביטחון בן דהן אמר כי: "מפעל המכינות הוא אחד המפעלים הציוניים החשובים ביותר של דורנו, ובתוך כך המכינה הקדם צבאית הבדואית למנהיגות, היא כמעין פרח במדבר.

בן דהן עם בוגרי המכינה הבדואית

בן דהן עם בוגרי המכינה הבדואיתצילום: ללא קרדיט

"לאחרונה נשמעים קולות של ירידה במוטיבציה לשרת ביחידות קרביות בצה"ל. בתוך החברה הבדואית, הקושי גדול הרבה יותר, משום שיש רבים שמתנגדים לשירות הצבאי. יש בני משפחה שמונעים ילדיהם להתגייס ובפעמים אחרות, מי שמתגייס מוצא עצמו ללא תמיכה משפחתית במהלך השירות.

"לכן, הבחירה האמיצה של החניכים הנפלאים שלפנינו להתגייס ולשרת בתפקידים משמעותיים, היא בחירה משמעותית המבטאת תחושת שייכות ורצון ליטול חלק בביסוסה וקיומה של המדינה. לאחר השירות, אין לי ספק שישתלבו בחברה הישראלית בצורה טובה יותר".

בן דהן פנה לחניכים, ואמר: "אתם, החניכים, מיועדים לשרת במגוון יחידות כמו גולני, גבעתי, נח״ל ועוד. כאן היום בקהל יושבים קודמיכם, בוגרי מחזור א' במכינה, לובשים את מגוון צבעי הכומתות והם מלמדים על השילוב האופטימלי של חניכי המחזור הקודם בצה״ל. שירותכם בצה"ל הוא חשוב.

"החלטתכם להגיע למכינה היא החלטה לא קלה, לכם ולהוריכם, ועל המדינה להשיב לכם באותו מטבע ולדאוג לשילובם האופטימלי בחברה".