המטרה: לפגוש את הרב קוק

לכבוד שנת ה-70 למדינה יימסרו הרצאות ברחבי הארץ על משנתו של הרב הראשי הראשון ואחד מאבות הציונות הדתית. "דווקא בשנת ה-70 למדינה זהו הזמן להכיר את אלה שעיצבו את חיינו בארץ הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/18 12:23 ב באייר התשעח

המטרה: לפגוש את הרב קוק
הרב קוק, צילום: ויקיפדיה

הרב אברהם יצחק הכהן קוק הינו מעמודי התווך של הציונות הדתית, מקים הרבנות הראשית לישראל ועל תורתו ומשנתו מתחנכים עד היום דורות רבים. אלא שלא מעט ממשנתו ומעשייתו אינם מוכרים מספיק בציבור הרחב, וכעת יש מי ששם לעצמו מטרה להפגיש את הציבור עם משנתו של הראי"ה.

לרגל ציון שנת ה-70 למדינת ישראל השיק לאחרונה ארגון "תורה בציון" סדרת הרצאות שעוסקות במשנתו של הראי"ה קוק. סדרת ההרצאות, שהחלו להימסר כבר השבוע, היא יוזמה משותפת של ארגון "תורה בציון" ועמותת "אורות אברהם", שהקים איש העסקים ובעלי קבוצת פרי, אלדד פרי. 

ההרצאות יעסקו במשנתו של מי שנחשב לאחד מאבות הציונות הדתית ומי שכיהן כרב הראשי האשכנזי הראשון, והן יימסרו ברחבי הארץ במהלך שלושת החודשים הקרובים על ידי מרצי ארגון "קהלים" מבית "תורה בציון". 

יוזמי סדרת ההרצאות מזמינים קהילות, ארגונים ומוסדות חינוך המעוניינים לשמוע על ראשיתה של הציונות הדתית בארץ ישראל ועל מי שעמד בראשה, לצלול להשקפותיו הייחודיות וללמוד על היחס המיוחד בין הרב קוק לקהילה הדתית בתקופת הקמת המדינה, להזמין הרצאה שתגיע עד אליהם ותעשיר את הקהל.

הרב חגי לונדין, מרצה בארגון שכתב שלושה ספרים על כתביו של הרב קוק, אמר: "יש כאן הזדמנות להיכרות מרוכזת עם משנתו של מעצב הציונות הדתית באופן מקצועי ונגיש. דווקא בשנת ה-70 למדינה זהו הזמן להכיר את אלה שעיצבו את חיינו בארץ הזאת".

הרב לונדין באחת ההרצאות

"זהו הזמן להכיר את אלה שעיצבו את חיינו בארץ הזאת". הרב לונדין באחת ההרצאותצילום: ללא קרדיט