המחבל לפני הפיגוע: "מי ייתן ודתנו שוב תהיה נשגבת"

שעות לפני שדקר את המאבטח אשר אלמליח ופצע אותו קשות, הצהיר יאסין אבו אל-קרעה משכם כי הוא מתכנן לבצע פיגוע בבירה. השר אדרן: "תוצאה ישירה של ההסתה ברשות הפלשתינית שפועלת יחד עם החמאס להבעיר את השטח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/17 16:46 כב בכסלו התשעח

המחבל לפני הפיגוע: "מי ייתן ודתנו שוב תהיה נשגבת"
המחבל דוקר את אלמליח, צילום: צילום מסך ממצלמות האבטחה

מחקירה ראשונית של פיגוע הדקירה שאירע היום (א') בתחנה המרכזית בירושלים עלה כי המחבל, יאסין אבו אל-קרעה בן ה-24 משכם, שהה באופן בלתי חוקי בישראל והצהיר מספר שעות לפני האירוע כי הוא מתכוון לבצע פחגוע בבירה.

"למען אללה קמנו, מבוקשנו הוא להניף את הדגל", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו והוסיף כי "מי ייתן ודתנו שוב תהיה נשגבת ושמסגד אלאקצא שוב יהיה מפואר. ישפכו נא את דמנו - ערכו נמוך כשהוא נשפך למען המולדת שלנו, למען ירושלים ולמען מסגד אלאקצא".

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס לדברים ואמר כי "פיגוע הדקירה בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה ברשות הפלשתינית שפועלת יחד עם החמאס להבעיר את השטח. אבו מאזן מוכיח שוב ושוב שהוא אינו פרטנר לשלום וכיום הוא גם נושא באחריות להסתה הרצחנית של החמאס איתו הוא יושב בממשלת האחדות. אני מתפלל לשלומו ולהחלמתו של המאבטח הפצוע".

זירת פיגוע הדקירה

זירת פיגוע הדקירהצילום: דוברות זק"א

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שניהל את זירת הפיגוע אמר כי "מדובר במחבל שוהה בלתי חוקי שככל שידוע לנו תיכנן לבצע את  הפיגוע. ערנות המאבטחים, ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו של המחבל תוך שניות ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע".

לדבריו, "ההערכות ופריסת השוטרים נמשכת מזה תקופה ארוכה בירושלים ובדגש לימים האחרונים בהם התמודדנו עם אירועי הפרות סדר אלימים תוך מוכנות לאירועי טרור , והפיגוע של היום הוא דוגמא לכך. נמשיך להימצא במקומות המהווים פוטנציאל לפיגוע. כל נסיון של מפגע לבצע פגיעה באזרחים ובכוחות הבטחון יתקל בתגובה קשה, מיידית ונחושה של שוטרים ואזרחים".

מוקדם יותר נדקר אשר אלמליח, מאבטח בן 40, על ידי אבו אל-קרעה בכניסה למתחם התחנה המרכזית ופונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בעיר. רבקה אור ורבקה אור, חובשת בכירה ופאראמדיק במד"א  סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על המדרכה סמוך לכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ במהירות כשהמטרה היא להביא אותו בדחיפות לחדר הניתוח. בדרך לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובתוך פחות מ 5 דקות היינו איתו בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן