המחאה מתחזקת: דרישה מאיפא"ק להסרת חזון המדינה הפלסטינית

חברי כנסת ופעילי התיישבות הצטרפו לקריאתו של ראש מועצת שומרון לשדולה הפרו ישראלית להסיר את פתרון 2 המדינות מסדר יומם. ח"כ מועלם רפאלי: "אייפא"ק צריכה להתחבר למציאות".

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/03/18 11:07 יח באדר התשעח

המחאה מתחזקת: דרישה מאיפא"ק להסרת חזון המדינה הפלסטינית
הצטרפה ליוזמת דגן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברי כנסת מימין ותומכי ההתיישבות הצטרפו לקריאתו של ראש מועצת שומרון לחברי אייפא"ק, שיסירו את חזון שתי המדינות ממצע הארגון.

"אייפא"ק צריכה להתחבר למציאות ולהסיר את רעיון שתי המדינות מהמצע שלהם ומשולחן הדיונים", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי.

לדבריה, "בשטחי ארץ ישראל תתקיים רק מדינה אחת היא מדינת ישראל. אחרי עשרות שנים של טרור ותהליכים מדיניים שבהם סירבה ההנהגה הפלסטינית  לכל הצעה ולהכרה במדינת ישראל, בציבור הישראלי ישנה הבנה והתפכחות שפתרון שתי המדינות יסכן את ישראל ועלינו להכריע ולהחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".

עוד היא ציינה כי "מחקרים רבים שנעשו בנושא בקרב הציבור הערבי מוכיחים שרוב אלו התומכים בהקמת מדינה פלסטינית כלל לא היו רוצים לחיות בה. בהתאם גם הממשל האמריקאי הבין שזהו פתרון לא ישים".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, התייחסה לנושא בראיון לגלי צה"ל ואמרה כי ""ממשל טראמפ הוא ממשל מאוד 'חושב מחדש' שזה אחד הדברים שאני הכי מעריכה בו". לדבריה, "יהדות ארה"ב צריכה בהרבה מובנים, וכאן אני מסכימה עם הדברים של יוסי דגן, להחליף דיסקט לגבי הרבה מאוד הבנות יסוד לבנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני".

בימים אלה מתקיים כינוס השדולה הפרו יהודית, שלטענת יוסי דגן ממשיכה להפיץ את פתרון המדינה הפלסטינית לחברי קונגרס אמריקנים כעמדה הרשמית של ישראל, כך עלה ממכתב ששלח לבכירי הארגון.

קורא לשיפור המצב. ח"כ מיקי זוהר

קורא להסרת פתרון 2 המדינות. ח"כ מיקי זוהרצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד גיבה את המהלך ואמר כי "ראש המועצה יוסי דגן צודק בדבריו באופן מוחלט הקמת מדינה פלסטינית היא אסון שאסור לנו לאפשר אותו היא תסכן את בטחון אזרחי ישראל ותביא לטרור בלתי פוסק מהצד הפלסטיני. אני קורא לאייפא"ק לאמץ את הקריאה ולשנות את המסרים לחברי הקונגרס בהתאם לעמדת מדינת ישראל".

גם יו"ר המטה הלאומי בליכוד, שבח שטרן, אמר דברים ברוח דומה, כשטען כי הוא אינו "מבין לאן חותר אייפא"ק. הרי רק לפני חודשיים, הגוף הפנימי המוביל את מפלגת הליכוד הצביע בנושא החלת ריבונות ישראלית ביהודה, שומרון וירושלים רבתי -  180 מעלות הפוך מהקמת מדינה פלשתינית. 

"פה אחד הצביעו כולם בעד, כולל שרי ממשלה בכירים רבים, כגון השר חיים כץ, השר אופיר אקוניס, השר ישראל כץ, השר גלעד ארדן, השר זאב אלקין, השר יריב לוין.  יו'"ר הכנסת בכבודו ובעצמו הצביע בעד, סגנית שר החוץ, ראש עיריית ירושלים, בכיר הליכוד השר לשעבר גדעון סער".

לדבריו,הוא "בהחלט מצטרף לקריאה לארגון אייפא"ק להתעדכן, חזונם המציאותי רק יסכן אותנו כאן, חלילה. רוב מכריע, אפילו 100% להערכתי, משרי הממשלה, בוודאי מהליכוד, יעמדו בפרץ לבלום הקמת מדינת פלסטינית בלב הארץ. ההחלטה לא להקים מדינה פלשתינית תקפה עוד משנת 2002 והיא מחייבת את כל שרי מפלגת השלטון ומקובלת על כולם".