המדינה עצרה ביקורי משפחות מיו"ש אצל אסירי חמאס

במהלך דיון בעתירת משפחת גולדין, אמר נציג הפרקליטות כי באופן מעשי אסירי חמאס מעזה אינם זוכים לביקורי משפחות. האב שמחה: "רה"מ לא מפעיל את סמכותו המוסרית כדי להחזיר את בני. לכן פנינו לסעד משפטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/18 16:02 ל בשבט התשעח

המדינה עצרה ביקורי משפחות מיו"ש אצל אסירי חמאס
לאה ושמחה גולדין בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בג"ץ דן היום (ה') בהרכב של שלושה שופטים בעתירת משפחת גולדין, שדורשת למנוע השבת גופות מחבלים ולעצור ביקורי משפחות אצל אסירי חמאס עד להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול.

הדיון עסק בעיקרו בכניסות ההומניטריות אנשי חמאס ומשפחותיהם מעזה לישראל לצורך טיפולים רפואיים. עמדת משפחת גולדין, שהוצגה בדיון על ידי היועצים המשפטיים שלה - פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי - היא שיש למלא אחר החלטת הקבינט במלואה ולא לאפשר כלל כניסות לטיפולים רפואיים לישראל.

במהלך הדיון הבהיר מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו״ד אבי מילקובסקי, כי בשבועות האחרונים עצרה המדינה גם ביקורי משפחות מיו"ש של אסירי חמאס בישראל. לשאלת הרכב שופטי העליון הנדל, שוהם ואלרון, הבהיר מילקובסקי כי באופן מעשי אסירי חמאס מעזה אינם זוכים כעת לביקורי משפחות באופן גורף.

אביו של הדר, פרופ' שמחה גולדין, פנה לשופטים ואמר: "ראש הממשלה לא מפעיל את סמכותו המוסרית כדי להחזיר את הבן שלי. לכן פנינו לסעד משפטי - כי ראינו שההתחייבויות של ראש הממשלה לא עומדות בקנה אחד עם מה שהוא עושה".

לדבריו, "הבן שלי נהרג במבצע צוק איתן ואנחנו נכנסים לשנה הרביעית שבה הוא מוחזק על ידי החמאס בעזה", אני סא"ל במילואים, כל ילדיי קצינים, ואני יודע שיש אפשרות שחיילים נהרגים בקרב. אני חינכתי את הילדים שלי שצה"ל מוציא חיילים לקרב, וראש הממשלה גם אחראי להחזיר אותם.

"לפני שלוש שנים הוא אמר בפגישה איתנו שבכל הסכם עם עזה, תנאי מקדים יהיה החזרת החיילים. אנחנו רואים בשנים האחרונות שדרוג ושיקום של עזה - וזה לא קורה. לכן יצאנו למאבק ערכי כדי להפעיל לחץ על החמאס. התוצאה של זה הייתה החלטת הקבינט - שמטרתה להביא שני חללים שנשארו בעזה. זה עניין שעומד בלבו של צבא העם".

"יש פה בעיה של מנגנונים שהממשלה מייצרת, והם לא משכנעים אותנו בלשון המעטה. לכן באנו הנה, שתשמרו על הממשלה כדי שתקיים את החלטותיה. אני לא יודע אם יש יכולת משפטית להביא לפה את ראש הממשלה ולשאול למה הוא לא מקיים את הבטחתו למשפחה. מי שמרחם על אכזרים - מתאכזר למשפחות החיילים. זה המצב היום".

לאחר הדיון אמרו פרופ' גולדין ורעייתו לאה כי "הגיע הזמן להבהיר לחמאס ולאנשיו שימי הטיפולים הרפואיים בישראל הסתיימו, וכי מעתה ועד החזרת החיילים הטיפולים הללו יינתנו בקטאר, טורקיה, מצרים וירדן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן