המדינה מתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות להט"בים

מתשובת משרדי הרווחה והמשפטים לעתירה שהוגשה בנושא לבג"ץ עולה, כי עמדת המדינה היא "להימנע מהעמסת 'מטען' נוסף על הילד", זאת מעבר לכך ש-"ילד הנמסר לאימוץ נושא תחושה של חריגות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/07/17 20:44 כב בתמוז התשעז

המדינה מתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות להט"בים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הרווחה ומשרד המשפטים מתנגדים לאפשרות שזוגות חד מיניים יוכלו לאמץ ילדים. כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ מהשבוע שעבר כפי שפורסמה היום (ראשון) ב'הארץ'.

תשובת המדינה ניתנה בעקבות עתירתם של המרכז הרפורמי ועמותת אבות גאים נגד המצב כיום, לפיו בני זוג מהקהילה הלהט"בית וזוגות הידועים בציבור, אינם רשאים לפנות להליך של אימוץ.

במשרד העבודה והרווחה הודיעו כי לדעת גורמי המקצוע במשרד, אין אפשרות לאפשר לזוגות הומואים או לסביות לאמץ ילדים מאחר ו-"ילד הנמסר לאימוץ נושא תחושה של חריגות". לדברי השירות למען הילד,"רצוי ככל הניתן להימנע מהעמסת 'מטען' נוסף על הילד, בדמות השמתו בתא משפחתי שנתפס בחברה הישראלית היום עדיין כתופעה חדשה ושונה".

עוד הוסיפה המדינה בתשובתה כי מי שאמור לדון ולהחליט בסוגיה השנויה במחלוקת, הוא הגוף המחוקק ולא הגוף השופט, "מדובר בנושא רגיש ושנוי במחלוקת ציבורית, הקשור גם בהכרה בסטטוס. לעניין זה יושם לב כי ברבות המדינות בעולם שבהן נפתחה האפשרות לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים מחוץ לתא המשפחתי, היה זה בסמיכות למיסוד נישואין בין בני זוג מאותו מין".

עם זאת יש לציין כי המדינה הבהירה שהיא תאפשר לכמה שיותר זוגות ידועים בציבור, המורכבים מגברים ונשים, להתחיל בהליך אימוץ.

יושבות ראש השדולה הגאה בכנסת, ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וח"כ מירב בן-ארי (כולנו), הגיבו בזעם לפרסום ואמרו בהודעה משותפת כי "החלטה נואלת ומפלה שמלווה בלהט"ביפוביה חסרת תקדים. ממשלת ישראל שוב זונחת את הקהילה הגאה וזו הוכחה לשימוש הציני של הממשלה בקהילה: באנגלית מתפארים בה ובעברית מתעללים בה על ידי שלילת זכויות בסיסיות".

לדבריהן, "נכון לעכשיו, ללהט"בים במדינת ישראל אינה עומדת אפשרות ראויה לממש את זכותם היסודית להורות באמצעות אימוץ. זאת למרות שבשנת 2008 השופט מזוז, דאז היועץ המשפטי לממשלה, קבע כי בני-זוג חד-מיניים רשאים לאמץ ילדים כמו כלל הזוגות בישראל, והנחה את משרד הרווחה לפעול בהתאם. 

חברות הכנסת הוסיפו כי "זו פשיטת רגל ערכית ומוסרית והממשלה מסרבת לספק תשובות. כלל המשרדים המעורבים בחרו להיעדר, למרות הזמנות חוזרות ונישנות, מדיון מיוחד שערכנו בנושא משפחות גאות, לפני כחודש, בכנסת מטעם השדולה הגאה".