המדינה לבג"ץ : לא מגרשים מסתננים

מעמדת הפרקליטות, שהוגשה לבית המשפט, עלה כי "בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון". השר לשעבר סער: "סגירת מתקן השהיה למסתננים ב'חולות' היה מהלך שגוי מיסודו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 19:07 ט באייר התשעח

המדינה לבג"ץ : לא מגרשים מסתננים
הפגנת מסתננים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

מדינת ישראל לא תגרש מסתננים, זה המסר שעלה היום (שלישי) מהודעת פרקליטות המדינה לבג"ץ בנושא העתירות שעומדות על הפרק בנושא

"בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון", נאמר בהודעה ובנוסף צוין כי "הופסקו השימועים בהתאם לנוהל ההרחקה, ובהתאם גם לא יינתנו לעת הזו החלטות נוספות בדבר הרחקה למדינה שלישית".

עוד נאמר בהודעת המדינה כי לא יחולקו צווי גירוש נוספים למסתננים בשלב זה, זאת לפי חוות דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר ועל דעתו של  היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

לצד זה, תמשיך המדינה להציע למסתננים עזיבה מרצון למדינה שלישית. על רקע דברים אלו אמרו בפרקליטות כי העתירה נגד מתווה גירוש המסתננים איננה רלוונטית.

שר הפנים לשעבר גדעון סער התייחס לעמדת המדינה ואמר כי "סגירת מתקן השהיה למסתננים ב'חולות' היה מהלך שגוי מיסודו, כפי שהתרעתי בזמן אמת. כך הושבת כלי חשוב למאבק בתופעה שהוקם אחרי מאבק. ההשתהות בפתיחתו מחדש אינה מובנת. יש לפתוח מחדש את חולות, להכפיל את כושר הקיבולת שלו (יש תוכנית מוכנה בענין) ולהתחיל להעביר אליו מסתננים ממרכזי הערים".

עוד אמר סער כי "ישנם שלושה דברים שאפשר וצריך לעשות מיד: 1. להעביר חוק המסתננים שחוקקתי ב-2014 עם פסקת התגברות הנקודתית המוסכמת על כל מרכיבי הקואליציה (ולהמשיך להתווכח על חוק יסוד: החקיקה).  2.לבחון ברצינות הרחקת אריתראים לאריתריאה על פי התקדימים המשפטיים בעולם. 3. לפתוח מחדש את חולות".