המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את הדיון על הכדורגל בשבת בחודשיים

לפי מכתב שנשלח בנושא מטעם המדינה עלה כי "הצוות הבין משרדי התבקש להעביר דו”ח סופי ומענה להיבטים המנויים מעלה עד ליום 15.11.17". ומכאן הבקשה לדחות את הדיון בנושא

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/09/17 14:38 כו באלול התשעז

המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את הדיון על הכדורגל בשבת בחודשיים
כדורגל, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מדינת ישראל ביקשה היום (ראשון) מבג"ץ לדחות את הדיון בנושא משחקי הכדורגל בשבת, עד שיוגש לוועדת השרים להיתרי עבודה בשבת דו"ח בין משרדי בעוד כחודשיים.

ב-15.11 צפויה הועדה לגבש את מסקנותיה בסוגיית ההיתרים והמדיניות משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים בתחומי הבילוי, התרבות והפנאי ביום המנוחה. עד אז ביקקה המדינה להמתין עם הדיון בנושא.

מהמכתב ששגור לבג"ץ עלה כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הציע "לבחון את סוגיית ההיתרים ומדיניות האכיפה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בתחומי הבילוי, התרבות והפנאי במסגרת ועדה מיוחדת אשר תגיש את המלצותיה לוועדת השרים להיתרי עבודה בשבת".

כזכור לפני מספר שבועות פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכון לפעול למתן היתר למשחקי הכדורגל בשבת. בעקבות הפרסום חתמו כ-300 כדורגלנים על עצומה שקראה להפסיק את קיום המשחקים בשבת. מאוחר יותר הצהיר שר העבודה והרווחה חיים כץ, כי המשחקים ימשיכו להיות משוחקים ביום המנוחה.

בקרוב צפוי היה להתקיים דיון בסוגיה בבית המשפט, אך המדינה ביקשה כאמור לדחותו. "בעקבות הדיונים שקיימה הוועדה", נכתב בבקשת המדינה, "הוציאה מזכירות הממשלה מכתב שעניינו כינוסו וחידוש עבודתו של הצוות הבין משרדי לבחינת קיום משחקים בשבת, שמינתה שרת התרבות והספורט, אשר הגיש דו”ח ביניים בעניין ביום 3.4.16. במסגרת המכתב, התבקשה הוועדה להידרש למספר סוגיות הנוגעות להשלכות הפסקת קיומם של משחקי הכדורגל בשבת בהיבטים של השלכות כלכליות ושל תשתיות, וזאת על מנת שהמידע יעמוד חברי הוועדה בטרם קבלת החלטתם לעניין הוצאת היתר. הצוות הבין משרדי התבקש להעביר דו”ח סופי ומענה להיבטים המנויים מעלה עד ליום 15.11.17, על מנת שיובאו בפני חברי ועדת השרים, טרם החלטתם בנוגע לקידום הוצאת ההיתר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן