המבקר קבע: קנס 180 אלף שקל לבית היהודי

העונש הוטל על המפלגה בשל התנהלות כספית לקויה, במסגרתה לא ניתן היה לקבוע את חוקיות הכנסותיה. "נמצאים בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית, במשרד המבקר מבינים שנעשתה כברת דרך", נאמר בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 16:46 כ בשבט התשעח

המבקר קבע: קנס 180 אלף שקל לבית היהודי
תוקף את לפיד וליברמן. בנט בישיבת הבית היהודי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מבקר המדינה, יוסף שפירא, החליט לקנוס את מפלגת הבית היהודי בסך 180 אלף שקלים, זאת משום שהיא לא ניהלה את חשבונותיה בהתאם להנחיות, כך עלה בדו"ח שהתפרסם היום (ב') מטעמו.  

שפירא קבע כי לא ניתן היה לקבוע את חוקיות הכנסות המפלגה, שעמדו בבחירות לכנסת ה-20 על סך של כ-12 מיליון שקלים. נוסף לכך, נמצא כי הבית היהודי לא החזירה חובות בסך של יותר מחצי מיליון שקלים שנצברו במשך עשר השנים האחרונות.

עוד עלה מהממצאים כי הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא בהתאם להנחיות המבקר ולא שמרה על מלוא האסמכתאות לגבי הוצאותיה. כמו כן, היא כללה הוצאות בגין תשלומי מס הכנסה במערכות בחירות קודמות שלא נכללו בדוחות הכספיים לגבי מערכות אלה. על פי המבקר, המפלגה גם כללה בחשבונותיה יתרות זכות כוללניות ממערכות בחירות קודמות שלא ניתן היה לזהות את הרכבן.

הדו"ח עוסק בנוסף גם בשתי מפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת - רשימת האיחוד הערבי ותע"ל (התנועה הערבית להתחדשות), שנמצא כי לא נפל פגם בהתנהלותן הכלכלית.

הדו"ח שהתפרסם היום הוא הדו"ח השני שעסק בהתנהלות הכספית של המפלגות. בפעם שעברה נמצאו ליקויים בהתנהלותן הכספית של הליכוד, יש עתיד, התנועה, ישראל ביתנו ואגודת ישראל.

ממפלגת הבית היהודי נמסר: "מפלגת הבית היהודי קיבלה את דו"ח המבקר, היא תלמד אותו לעומק ותיישם את הדו"ח. חשוב לציין כי מזה מספר שנים שהמפלגה נמצאת בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית, לאור חובות שנוצרו משך שנים רבות לפני 2013. גם במשרד המבקר מבינים שנעשתה כברת דרך ואנחנו ממשיכים לפעול במרץ בנושאים השונים".