המאבק בפשיעה החקלאית: תמיכה משמעותית למתנדבים בשטח

משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל יעניק תמיכה נרחבת למתנדבים שיסייעו לחקלאים, במטרה לעודד התנדבות ולהביא למניעת מקרי הפשיעה. "אמשיך להילחם בכל גורם אשר מאיים לפגוע בנו ובאדמתנו", אמר השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/18 12:49 ד בסיון התשעח

המאבק בפשיעה החקלאית: תמיכה משמעותית למתנדבים בשטח
חקלאות בגולן, צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל חתם אתמול (ה') על חלוקת כספי תמיכות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לתמיכה בקבוצות מתנדבים הפועלים ביישובים כפריים המקיימים פעילות חקלאית משמעותית לשנת 2018. התמיכה בקבוצות המתנדבים היא כחלק מהמאבק בפשיעה החקלאית, והיא צפויה להביא למניעת הטרור הלאומני כאשר מספר המתנדבים בשטח יגדל.

לתמיכה מספר מטרות מרכזיות. ראשית, עידוד פעילות מתנדבים אשר תסייע לחקלאים בעיבוד שטחים המוחזקים בידיהם כדין, לשם מניעת נטישתם. שנית, עידוד פעילות מתנדבים המסייעים לרועים בשמירה על השטחים המוחזקים על ידם כדין ומניעת פלישות לשם ייעול הרעייה המוסדרת בשטחים הפתוחים, בין היתר לצרכים אקולוגיים וסביבתיים מניעת שריפות, שימור המגוון הביולוגי, מניעת רעיית יתר וכד'. שלישית, חיזוק הקשר של הדור הצעיר לעבודת האדמה ולצורך בשמירה על השטחים הפתוחים. 

השר אורי אריל בנטיעות

תמיכה במתנדבים. השר אריאל בנטיעותצילום: דוברות השר אריאל

התמיכות למתנדבים בחקלאות כוללות שכר, הכשרות והדרכות, תשלומי נסיעות, אש"ל, מגורים וציוד. בנוסף, התמיכות יינתנו למוסדות שמקיימות פעילות חינוכית לפחות מאחד מבין התחומים של העצמה ומנהיגות, חקלאות, מורשת וחינוך לדו-קיום. הנוהל יפורסם לציבור לאחר החג עם הפרסום ברשומות.

"ההתיישבות והחקלאות הולכות יחד יד ביד, המתיישבים והחקלאים הם אלו ששומרים על החקלאות ועל הגבולות של ארצנו. אמשיך להילחם בכל גורם אשר מאיים לפגוע בנו ובאדמתנו", אמר השר אריאל.

"משרד החקלאות דואג לשמר את דור העתיד ולכן יזמנו את מהלך זה, אשר יוביל לחיזוק משמעותי של ענף החקלאות הישראלי ויוביל לשימור צעירים בענף. מעל הכל, מהלך זה יחזק את מאבקנו בטרור הלאומני. נמשיך לפעול על מנת לשמר את מורשת ארוכת טווח של חקלאות משגשגת ויצירתית בארץ ישראל", הוסיף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן