הלל ברוב עם ברחובה של עיר בעכו

ישיבת ההסדר בעכו חוגגת 15 שנה להקמתה ומזמינה את תושבי העיר להצטרף לחגיגות. לראשונה תתקיים בעיר תפילה חגיגית ברחובות העיר, בערב יום העצמאות

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף ישיבת עכו 17/04/18 19:43 ב באייר התשעח

הלל ברוב עם ברחובה של עיר בעכו
צילום: יחצ

במלאות 15 שנה לישיבת ההסדר בעכו, הוחלט בישיבה לצאת החוצה לרחוב העיר ולקיים שם תפילת הלל חגיגית בערב יום העצמאות, במיקום ובאוירה שמתאימה לכולם. 

כמי שגרים בעיר מעורבת, חווים תושבי עכו התנכלויות והצקות בעשורים האחרונים, ומתמודדים עם אתגרים יום יומיים. בשנים האחרונות עוברת העיר מהפך תרבותי ורוחני ; מעיר כושלת שההגירה השלילית בה היא מהגבוהות בערי ישראל, הפכה עכו לעיר עם ריכוזי צעירים גדולים, בנים חוזרים ועברה פיתוח תעסוקתי נרחב. מי שתרמה לשינוי במצב, היא ישיבת ההסדר, שקמה לפני 15 שנה בעיר וכיום לומדים בה קרוב למאתיים תלמידים ואברכים המחליטים להתיישב בעיר ולקבוע בה את מושבם. בישיבה יש דגש לחיזוק הלאומיות והציונות בעיר, זאת בעזרת פרויקט חונכות בבתי ספר בעיר, וכן פרויקט חסד גדול המתקיים בכל שבוע- איסוף, אריזה וחלוקת סלי מזון לתושבים נזקקים בעיר.

אמירת פרקי תהילים בבית הקברות הצבאי

אמירת פרקי תהילים בבית הקברות הצבאיצילום: יחצ

כחלק מיוזמות הישיבה בעיר, בתחומי הרווחה, זהות יהודית, תרבות וחינוך וקהילה, בחרה הישיבה, לקיים את תפילת ההלל המסורתית של יום העצמאות, בליווי שירה וריקודים של תלמידי הישיבה, דווקא ברחובות העיר. היוזמה נולדה מתוך רצון להרחיב את השורות ולפתוח את המעמד החגיגי לכל תושבי עכו. דתיים, מסורתיים וחילונים. צעירים, מבוגרים, עולים וותיקים כאחד, שרוצים להרגיש ביום זה התרוממות רוח ולהיות שותפים להודיה על נס הקמת המדינה. 

הרב יוסי שטרן, ראש ישיבת ההסדר שיזם את הרעיון, אמר: "שליחותנו בערים, היא להפוך מעם סגולה לעם בחירה. לאחר שעם ישראל שב לארצו, הוא יכול לעסוק כעת באתגר החיבורים. במיוחד בזה היום עשה ה' יום העצמאות, להתפלל ולהודות לה' בקהל עם. אנו מתכנסים ברחובה של עיר עם תושבי עכו האהובים."

רובי לוזון, יו"ר המועצה הדתית בעכו אמר: "המועצה הדתית בעכו מקבלת בברכה את פעילותה של ישיבת ההסדר בעכו, בשיתוף המכינה הקדם צבאית והגרעין התורני בעיר. חיבור האוכלוסיה הכללית לתפילה ולפן הרוחני של יום העצמאות הוא חשוב ומבורך. אנו שמחים להיות חלק מכך".
עוד בתוך כך, כמידי שנה ביום הזכרון, יעלו תלמידי ישיבת ההסדר לקבריהם של חללי הפריצה לכלא עכו, לוחמי האצ"ל שנפלו בעת מילוי תפקידם במבצע הדרמטי, מבצע שהעלה את המורל הלאומי בעם והיה משמעותי ביותר בתקופת הקמת המדינה.

החללים קבורים בשבי ציון ושורות טקס האזכרה שלהם הדלדלו מעט בשנים האחרונות. בישיבה הוחלט לפני שלוש שנים לחזק את הטקס בשל תחושת חיבור והזדהות עם הלוחמים הצעירים ובשל העובדה שבני משפחותיהם כבר אינם בין החיים ומעטים הם הזוכרים.

"אנו חשים חיבור ומוצאים קווי דמיון בין תלמידי הישבה שלנו, ללוחמים האמיצים שחרפו נפשם, בחורים צעירים שהגנו על המולדת והם מגש הכסף של המדינה. הישיבה גאה לשלוח את תלמידיה הנמצאים ערב גיוסם לצה"ל להשתתף בטקס האזכרה". אמר בועז עמיר מנכ"ל הישיבה.

הציבור מוזמן לתפילת ההלל שתתקיים מחר, יום רביעי, ג' ניסן 18/4 בשעה 19:45, ליד הבמה המרכזית ברחבת עיריית עכו.