הלוחם שנטרל את המחבל בנווה צוף: "הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי"

ע', לוחם יחידת עוקץ ששה בחופשה בביתו, שמע את זעקות שכניו והבין כי הוא צריך לפעול באופן מיידי, "יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן ונטרל אותו". דוברי היישוב: "היישוב נווה צוף הוא יישוב חזק, עברנו תלאות קשות והמשכנו לצמוח ולגדול

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/07/17 22:26 כח בתמוז התשעז

הלוחם שנטרל את המחבל בנווה צוף: "הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי"
פעילות צה"ל בנווה צוף, צילום: דובר צה"ל

הפיגוע הרצחני והקשה שאירע בליל שבת האחרון ביישוב חלמיש, יכל להתפתח לאסון גדול הרבה יותר אילולא סמל ע' לוחם ביחידת עוקץ. הלוחם, תושב היישוב ה-22, שמע את הזעקות שיצאו מהבית הסמוך, מיהר להגיע לזירת האירוע ונטרל את המחבל ולאחר שירה בו.

"אתמול בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים", הוא אמר הערב (מוצאי שבת), "יצאנו החוצה לראות מה קורה, אני ואבא שלי. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור, רצתי פנימה להביא את הנשק שלי".

https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/1734123433294565/

בהמשך הוא מתאר כי הוא עמד מחוץ לבית וראה את המחבל מהחלון, "הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן ונטרל אותו".

ע' לא חושב שהוא עשה מעשה יוצא דופן אלא,"בעיקר הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון, אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב, אנחנו משתתפים בצער של המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב ואני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי, מניעי אירוע הרבה יותר חמור בזמן קצר. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע כזה: לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי, עם אחותי הקטנה- מחבל נכנס ותקף אותה. בנס האירוע שהיה נגמר בתוצאות פחות גרועות".

קצת על מה שעובר על היישוב חלמיש ניתן לדעת מההודעה של דוברי היישוב חלמיש, ויקטור וקנין ואופיר שטנבאום, שעם צאת השבת אמרו כי "הקורבנות היחידים שהמחבל מצא הם בני משפחה שהתארגנה לאירוע משפחתי לקראת הולדת הנכדה. המחבל שזיהה בית שיש בו קצת תזוזה, נכנס לבית וטבח בשלושה מאנשי הבית ופצע עוד אחת"

לדבריהם, "היישוב נווה צוף הוא יישוב חזק, עברנו תלאות קשות והמשכנו לצמוח ולגדול. לפני שבעה חודשים היה פה פיגוע של שריפה בו נשרפו 15 בתים ואנשים האלה התחילו כבר לבנות את ביתם. היום זה המשך ישיר למה שקורה כאן כבר כמה שנים: ניסיון לחסל, להפחיד ולגרש אותנו מכאן. היישוב חזק. במהלך השבת התכנסנו, שוחחנו, דיברנו וחיזקנו אחד את השני. כך יהיה גם בהמשך".