הכנסת תאשר: הורים שכולים לא יחוייבו לצאת לגמלאות

הצעת החוק של ח"כ סמוטריץ' קובעת כי מעסיקים לא יוכלו לפטר הורים, שאיבדו את ילדיהם, עד 4 שנים מהמועד שבו היו אמורים לצאת לפנסיה. צה"ל הוחרג מההצעה ובהמשך ייבחן גם מהלך דומה לכבאים, שוטרים, אנשי שב"ס, שב"כ ומוסד

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 13:34 יז בכסלו התשעח

הכנסת תאשר: הורים שכולים לא יחוייבו לצאת לגמלאות
הורים שכולים יוכלו להמשיך לעבוד. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הורה שכול לא יחוייב לצאת לגמלאות, כך אושר היום (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות לפי הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. החוק יובא לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

החוק, שיכנס לתוקף בחודש ינואר 2018, אוסר על מעסיקים לכפות על הורים שכולים לצאת לגמלאות ולפטרם מחמת גילם לתקופה של לפחות ארבע שנים לאחר גיל הפרישה. התיקון המרכזי שיתווסף לחוק הקיים קובע כי הוא יחול לא רק על הורים שכולים לחיילים שנספו במערכה.

החוק יחייב את המעסיקים בין אם ילדו של העובד נפטר טרם תחילת העסקתו או במהלך תקופת עבודתו אצל המעסיק. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף מכולנו, ביקש להשהות את החלת החוק על צה"ל. כמו כן עד לאישור סופי במליאת הכנסת, תשקול הוועדה להחריג מהצעת החוק גם כבאים, שוטרים, אנשי שב"ס, שב"כ ומוסד.

בקשה להחרגת מורים מהצעת החוק נדחתה על ידי חברי הוועדה וח"כ סמוטריץ' ציין על כך כי "לא ייתכן שנחייב את מפעל נגב קרמיקה הקורס, ונחריג את המשרד. דיברתי עם שר החינוך והוא תומך בעמדתי". יש לציין כי תוקף החוק הוא לארבע שנים ובתוך שנה המשרד לשוויון חברתי יערוך מחקר לבחינת יישומו והשפעתו ויגיש את ממצאיו לוועדה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן