הכנסת אישרה: הטבות מורחבות לחיילים משוחררים

שמונה הצעות חוק פרטיות שאוגדו לחבילה אחת כוללת, יבטיחו כי כי סל ההטבות לחיילים משוחררים יגדל וכלול מעתה בין היתר, הגדלת משך זמן השימוש בפיקדון והעברתו לחשבון באופן אוטומטי עם סיום התקופה, הרחבת העזרה לחיילי מילואים וחיילים בודדים ועוד. שר הביטחון: "הוכחה למחויבות של החברה הישראלית לחיילי צה"ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 08:43 י בתמוז התשעז

הכנסת אישרה: הטבות מורחבות לחיילים משוחררים
השר ליברמן מבקר חיילים בעת אימון, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק ל"קליטת חיילים משוחררים", שמרחיבה באופן משמעותי את סל ההטבות לחיילים משוחררים

מדובר בהצעה ממשלתית שקידם שר הביטחון אביגדור ליברמן והיא כורכת בתוכה 8 הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), חמד עמאר, יוליה מלינובסקי, רוברט אילטוב ועודד פורר (ישראל ביתנו), ענת ברקו (הליכוד), מיקי לוי (יש עתיד), סתיו שפיר ואיציק שמולי (המחנה הציוני) ואורלי לוי אבקסיס.

ההצעה מגדילה את משך הזמן שניתן למשוך את פיקדון השחרור מ-7 ל-10 שנים, כשבסיום התקופה הכסף יועבר באופן אוטומטי לחשבונם של החיילים ולא יימחק כפי שהיה עד כה. כמו כן הורחבו השימושים שהחיילים יוכלו לעשות עם כספי הפיקדון וכעת הם כוללים גם מחיקת חובות וקנסות, רכישת מקרקעין ובניית דירות מגורים, וכן שימוש בכספי פיקדון למי שלא יכול לממשו בשל מחלה או חבלה.

עוד נקבעה בהצעה כי לחיילים הנחשבים כחיילים בודדים, ישולם שכר דירה עד שנה מיום שיחוררם ועד 1,000 שקלים בחודש בכפוף לקיטריונים שנקבעו. עוד החלטה שנוגעתלחיילים בודדים, היא שהם יוכלו למשוך עד חצי מגובה הפיקדון לכל מטרה שבה יחפצו.

הצעת החוק שעברה מאפשרת גם לחיילים בודדים ולחיילי מילואים פעילים, לקבל מלגות סיוע בתשלום שכר לימוד ובדמי קיום ללימודים במוסדות להכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ולימודי תואר ראשון בפריפריה במשך עשר שנים מיום שחרורם, תוספת של חמש שנים למצב הקיים וכל זאת בכפוף לזכאותם.

שר הביטחון ליברמן התייחס להרחבת סל ההטבות לחיילים משוחררים ואמר כי זה בא לשים דגש "על שיפור וקידום תנאיהם של חיילי צה"ל, ואני שמח שהיום הבאנו את הדבר הזה לידי ביטוי. בדיוק הבוקר סיירתי ברמת הגולן וראיתי את העבודה המצוינת שחיילי ומפקדי צה"ל עושים לילות כימים כדי לשמור על השקט, ולהבטיח לכולנו להמשיך בשגרת חיינו. זו עוד הוכחה לחשיבות החוק שעבר היום, ולמחויבות של החברה הישראלית לחיילי צה"ל".