הכירו את הנבחרת שמשה פייגלין רוצה להגיע איתה עד לשלטון

רשימתו של חבר הכנסת לשעבר, שחולם לכבוש את ראשות הממשלה, נבחרה בשלב הראשון של הפריימריז לקראת השלב הבא שייערך סמוך למועד הבחירות. הכירו את המועמדים

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 14:45 כב באלול התשעז

הכירו את הנבחרת שמשה פייגלין רוצה להגיע איתה עד לשלטון
משה פייגלין, צילום: דוברות ותקשורת דינה אברמסון

הפריימריז של מפלגת 'זהות' בראשותו של משה פייגלין הגיע אמש (שלישי) לסיום השלב הראשון, בסיומו נבחרו 15 חברים מתוכם תיבחר הרשימה לכנסת.

רוב המועמדים אינם מוכרים יותר מידי בציבור, לכן זהו זמן טוב להכיר את הנבחרת של מי שחולם להיות ראש הממשלה, כפי שהמועמדים מציגים את עצמם.

מקום 1 - גלעד אלפר

"אני כלכלן במקצועי וליברל בדיעותי, כיום מכהן כחבר המועצה הכלכלית המייעצת לשר האוצר וכאנליסט ראשי בבית השקעות גדול. בשנים האחרונות אני עוסק רבות בהסברת המסרים הליברליים, במסגרת זו הקמתי את הבלוג "קפיטליזם", צילמתי עשרות סרטוני רשת וכתבתי טורים רבים באתר "מידה" ובעיתונות הפיננסית, ואף כתבתי לאחרונה חלקים מהמצע של "זהות".

כליברל ותיק ופעיל שמעמיד בראש סדר העדיפויות שלו חופש אזרחי וכלכלי ומקדם רעיונות של כלכלה אוסטרית, וימני גם בדיעותיי המדיניות, חיכיתי שנים רבות להקמה של מפלגה כמו "זהות", שתייצג תפיסה ליברלית אמיתית ואת השינוי שישראל צריכה כ"כ. ההצטרפות ל"זהות" היתה עבורי המעשה המתבקש, ואעשה ימים כלילות כדי להביא את "זהות" להישג שיאפשר לה השפעה אמיתית על קבלת ההחלטות, להביא ל"זהות את תמיכתה – ההכרחית – של הקהילה העיסקית בישראל, וכדי לייצג את הקול הליברלי, כלכלית ואזרחית, בתוך "זהות".

ברקע המקצועי שלי אני אנליסט מזה כ-20 שנה, בוגר בהצטיינות של החוג לכלכלה באוניברסיטת ת"א ותואר MBA  מביה"ס לכלכלה ומנהל עסקים בנורווגיה (NHH). עבדתי בעבר בקומרצבנק (לונדון) ובמריל לינץ' (ניו יורק), והייתי בין מייסדיו של הסטארט-אפ הנורווגי CUPP Computing AS".

מקום 2 - ניצה כהנא

"בת 58, נשואה לברוך ואם לעשרה ילדים. ד"ר לביולוגיה ועובדת במחקר בבית ספר לרפואה בירושלים. פעילה מימי "זו ארצנו". הייתי אחראית על אזור ירושלים במנהיגות יהודית. בליכוד הייתי חברת מרכז וחברת וועדת חוקה. מיוזמי תכנית הצעירים "אל המחר", חברת הוועד המנהל של זהות ואחראית על המבנה הקהילתי של זהות".

מקום 3 - רפאל מינס

"נשוי לאודליה ואב ל-7 ילדים מקסימים. אני ד"ר לפיזיקה ומרצה באוניברסיטת אריאל ובבר-אילן. מתגורר בקריית נטפים, בשומרון. חבר ב"מנהיגות יהודית" וממייסדי "זהות". קצין במילואים ובעברי עבדתי במשרד ראש הממשלה".

מקום 4 - חגי גרינצייג

"בן 57, נשוי ואב לשישה, ממייסדי תנועת זהות ומלווה אותה למעלה מ 20 שנה. נולדתי בחיפה ושרתתי כלוחם בחיל השריון. בעל תואר ראשון במנהל ופיקוח בחינוך מטעם אוניברסטית בר –אילן. ניסיון רב ביעוץ ומכירות וכיום אחראי בקרת ספקים ברשת מזון גדולה. פעלתי פוליטית רבות כנגד פינוי ימית והגירוש מגוש קטיף והגעתי למסקנה שיש להפנות מאמצים ומשאבים להחלפת שלטון ולבשר בשורה לאומה הישראלית ולתקן עולם במלכות ש-די".

מקום 5 - דוד שפיץ

"יליד שנת תש"ך, נשוי, אב לשמונה וסב לנכדים. עברתי מסלול שגרתי לאותם ימים, לימודים עד גיל 18 בישיבה תיכונית, הדרכה בבני עקיבא והקמת סניף שעריה בפ"ת. למדתי כ-3 שנים בישיבת מרכז הרב ואחרי כן התגייסתי לשירות צבאי מלא. לאחר השירות הצבאי ניהלתי משך כשנה את מכון מאיר ליד אוניברסיטת בר אילן ועסקנו שם בעיקר בהסברת יהדות וזהות יהודית בדרכים שונות.

 

לאחר כשנה שם חזרתי ללימודי בישיבת מרכז הרב למשך כ-8 שנים במהלכן הוסמכתי לרבנות ושימשתי גם כמוהל, תחום שבו התמחיתי במשך השנים. בתחום זה גם העמדתי תלמידים. בשנת תשנ"א העתקנו את מגורינו צפונה ונכנסתי לתפקיד רב חברת תמ"י שהפכה ברבות השנים ליוניליוור ישראל. בתפקיד זה אני משמש כ-27 שנים, אני גם מלמד תורה ועוסק במילה ועוד".

מקום 6 - ליבי מולד

"אני נשואה לאיציק ואמא ל 2, עורכת דין במקצועי ועובדת בהייטק. בין היתר אני בוגרת תואר שני בתקשורת פוליטית ומדריכת מונטסורי. אני גרה בקדימה כי כאן מצאתי גן ילדים בשיטת מונטסורי שמתאים לערכיי ועברתי דירה כדי לגור בקרבתו".

מקום 7 - אלכסנדר אלמן

"נולדתי בברית המועצות לשעבר בשנת 1977. בשנת 1993 בגיל 15 עליתי לארץ מלטביה בתוכנית נעלה 16. בצבא שירתתי בחטיבת גבעתי אחרי הצבא למדתי צילום במכללת הדסה בירושלים. בעשר השנים האחרונות אני עצמאי, מצלם אדריכלות, תכשיטים, מוצרים ופורטרטים. עובד גם בעבודות גובה בסנפלינג. בשנת 2004 הצטרפתי כמתנדב משטרה ליחידת חילוץ שומרון. בשנים האחרונות בתפקיד מפקד צוות טג"ח (חילוץ בגלישה) ביחידה".

מקום 8 - ישי פליישר

"אני הדובר הבינלאומי של הישוב היהודי בחברון, שדרן רדיו ופובליציסט כולל כתבה לאחרונה בNew York Times על פתרונות חלופיים ל"שני מדינות". בוגר ישיבת מעלה אדומים וביה"ס למשפטים קורדוזו בניו יורק. הורי הם יוצאי חבר העמים ולכן אני דובר רוסית, וזמני הממושך בארה"ב הקנו לי את השפה האנגלית.".

מקום 9 - רונית דרור

"שמי רונית דרור, אם לשני בנים, תושבת כרמיאל. עובדת סוציאלית מזה 28 שנים, בעלת ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחומי רווחה רבים ומגוונים. כיום משמשת בהתנדבות כיו"ר עמותת לצדכם, העמותה המקצועית הראשונה בישראל המסייעת לגברים נפגעים.

 

אני בעלת תואר ראשון (BA) בעבודה סוציאלית, תואר שני בחינוך (MA) ותואר שני נוסף בעבודה סוציאלית (MSW). עתידה לסיים את מחקר הדוקטורט שלי בחודשים הקרובים באוניברסיטת חיפה".

מקום 10 - אסיה אנטוב

"אני עובדת כעיתונאית בתקשורת בשפה הרוסית בארץ, וכמרכזת הפורטל הרוסי Rjews. מופיעה באופן קבוע בתוכניות אקטואליה בערוצי הטלוויזיה השונים ברוסית ומפרסמת מאמרי דעה בעיתונים ואתרי האינטרנט בשפה הרוסית. 

 

הייתי פעילה בתנועה "זו ארצנו" שהקים פייגלין נגד הסכמי אוסלו. בשנת 1994 הצטרפתי לליכוד ומשנת 1995 פעלתי בליכוד במסגרת חטיבת מנהיגות יהודית. כיהנתי כחברת מרכז ליכוד וכחברת מזכירות הליכוד. ב2017 פרשתי מהליכוד והצטרפתי למפלגת זהות. אני בעלת תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במתמטיקה שימושית".

מקום 11 - ארקדי מוטר

"בן 46 נשוי למרינה ואב לחמישה ילדים מדהימים. תושב עופרה. עליתי מברה"מ לישראל בגיל 19 . בוגר תואר ראשון בחשבונאות ניהולית ומערכות מידע.  שירתתי כקצין בחיל האויר ובמשרד הביטחון. עבדתי כיועץ להנהלות בכירות בתחום מע' מידע.  כיום אני עוסק בניהול פרוייקטי מחשוב בהיקף של מיליוני שקלים.  תחביבים: מורה דרך מוסמך. קאוצ'ר ניהולי / עסקי / אישי".

מקום 12 - חגי בן עמי

"שמי חגי בן עמי. אני בן 25 וגר בחיפה. גדלתי כחילוני להורים חוזרים בתשובה, שירתתי בחיל הים 3 שנים וכיום מסיים בהצטיינות שני תארים באוניברסיטת אריאל: האחד בפיזיקה והשני בהנדסת חשמל".

מקום 13 - טובה אבן חן

"אני אישה שמתגוררת בלוד, לב הפריפריה החברתית. אם לשלושה, סבתא לשישה, גרושה, בוגרת המכללה בירושלים במקצועות תנ"ך וייעוץ והדרכה, וטוענת רבנית מהמחזור הראשון. יש לי ניסיון מעשי בתחומי החינוך הרשמי ושאינו רשמי, הובלתי מיזם גדול בבתי הדין הרבניים שעשוי לשנות את פניה של ההתגברות על משברי גירושין .בעלת רקע רב בתחום השלטון המקומי והמרכזי. אני פעילה חברתית בתחום התחבורה הציבורית עם הצלחות מוכחות, ומובילה מספר מאבקים אזרחיים בעירי". 

מקום 14 - אלברט לוי

"תושב הרצליה, נשוי+4, נולדתי ב- 1952 במרוקו, עליתי ב- 1994. אני איש עסקים והקמתי חברות בצרפת, טאיוואן, הונג קונג, ארה"ב וישראל.

מכהן כדירקטור בחברה המובילה בתחום מדידת איכות האוויר (גם בישראל). אני גם משמש כמנכ"ל בשתי חברות בתחומי הנדל"ן העסקי וההשקעות.

אני אקדמאי, בעל תואר במדע המדינה ושני תוארי שני בכלכלה ובמנהל עסקים. מדבר כמה שפות בין השאר צרפתית, עברית, אנגלית. 

עוסק גם בהתנדבות, נבחרתי ליו''ר מועצה אזורית שרון של הארגון "בני ברית" לשתי קדנציות. בנוסף אני חבר בחבר הנאמנים של העמותה קליטה (QUALITA), התומכת בקליטה איכותית ומוצלחת של עולים דוברי צרפתית. איש משפחה, אוהב לעשות ספורט, לטייל ולקרוא".

מקום 15 - נדב חלמיש

"נולדתי וגדלתי בישוב עפרה שהורי היו ממקימיו. אני בן 35, נשוי למוריה ואב לששה ילדים. בוגר שני קורסים במכללות למחשבים, ממייסדי מפלגת זהות ופעיל בכל המישורים בה: מהקמת האתר והניוזלטר ועד ניהול מחוז בנימין. שירתתי בצבא כלוחם בחטיבת הנח"ל. מקפיד על פרנסת יהודים בלבד, לא קונה סחורה גרמנית. דובר אנגלית שוטפת".

יש לציין כי לרשימה שנבחרה יוכנסו מספר אנשים שישוריינו על ידי פייגלין, כך שחלק ממי שנבחר אמש ידחק במורד המפלגה. פייגלין, עצמו אמר כי  "הפריימריס שקיימה היום מפלגת זהות מבשרים שלב חדש בפוליטיקה הישראלית. שיטה נקייה ללא דילים ומפקדי ארגזים. בחירה מאפליקציה מאובטחת, בלי הסעות מאורגנות של וועדי עובדים ומוסדות חינוך. והעיקר עוד לפנינו! שלב נוסף של פריימריס פתוחים שייתן לציבור כולו, כח של חברי מרכז"

לדבריו, "מפלגת זהות נתנה היום מתנה גדולה לתרבות הפוליטית בישראל ובעזרת השם תהיה הפתעת הבחירות הקרובות".