הכירו את "הלשכה" שנלחמת נגד אפליית השירות ביו"ש

גרים מעבר לקו הירוק? אז בטח גם נתקלתם בסירובם של חברות לתת שירות במקום מגוריכם. גוף משפטי מיוחד של הוועד למתיישבי שומרון, פעל בעבר בהצלחה נגד התופעה וכדי להמשיך לפעול הוא צריך את עזרת הציבור

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/06/17 16:30 ה בתמוז התשעז

הכירו את "הלשכה" שנלחמת נגד אפליית השירות ביו"ש
לא נותנים שירות מעבר לקו הירוק?, צילום: Olivier Fitoussi /Flash90

אין כמעט אדם שמתגורר ביהודה ושומרון ולא נתקל באפליה כשהוא מבקש לשלוח לביתו איש שירות. בוועד מתיישבי שומרון החלו להפעיל לפני מספר חודשים מוקד מיוחד שנלחם בתופעה וכעת הם יצאו במזם לגיוס המונים, בכדי שהמוקד ימשיך להתקיים כשהם מדגישים שהם מטפלים בפניות מכל רחבי יו"ש ולא רק בשומרון.

"הלשכה" היא גוף משפטי, המורכב מעורכי דין ומשפטנים, הפועל במקרה של פניית תושבים הטוענים לחוסר שירות שהם מקבלים רק מכיוון שהם מתגוררים מעבר לקו הירוק. עד היום טיפלו אנשי החשכה במאות פניות שבהם חברות סירבו לתת שירות ביהודה ושומרון.

באחת הפעמים נתקלו שני תושבים משילה ומאיתמר בסירובה של חברת 'קל אוטו' לספק להם שירות על רכבם, זאת למרות שהייתה לה התחייבות מפורשת כלפיהם. תחילה דרשו מהשניים להגיע למחסום הקרוב לביתם ובהתערבות הלשכה, הם קיבלו לבסוף שירות.

במקרים נוספים, הצליחו במוקד המשפטי המיוחד לעזור למשפחה מהיישוב חרמש לקבל תנור מחברת אלקטרה עד לביתם ולמשפחה אחרת מקדומים לקבל מחשב מסוג IBM.

מאבק נוסף וממושך של עיריית אריאל, בו לקחו חלק גם אנשי "הלשכה", הניב את הקמת "ביקור רופא", בעיר אריאל, זאת לאחר שבמשך שנים נאלצו תושבי העיר והסביבה לצאת מחוץ לגבולות השומרון כדי לקבל שירות רפואי לילי.

מאחר ומדובר בגוף הפועל ללא מטרת רווח והוא אינו גובה תשלום מהפונים אליו, החליטו אנשי הלשכה לצאת במיזם גיוס המונים שיעזור להם להמשיך ולתפעל את המוקד לרווחת התושבים.

"הצטרפו לחברות בלשכה", נכתב בדף קמפיין גיוס הכספים, "ותמכו בפעילות החשובה למען הגנה משפטית על המתיישבים וההתיישבות". בהמשך נכתב כי "הכסף ישמש לתפקוד שוטף ולפעילות שנתית של הגוף ומטרת המימון היא להמשיך את הפעילות שלנו למען התושבים".