הישג למאבק ב-BDS: ניו ג'רזי תחרים את הבנק הגדול בדנמרק

לאחר שהתקבלו אינדיקציות על כך שהוא מחרים לכאורה גופים ישראליים, הוחלט במדינה האמריקנית לנתק את הקשרים עם Danske Bank. "ניצחון גדול במלחמה נגד תנועת החרם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/17 09:31 י בטבת התשעח

הישג למאבק ב-BDS: ניו ג'רזי תחרים את הבנק הגדול בדנמרק
עוד מדינה נגד החרמות על ישראל. צילום ארכיון מהפגנה, צילום: פלאש 90. אדי ישראל

הצלחה למאבק ב-BDS: מדינת ניו ג'רזי החליטה לנתק את קשריה עם הבנק הדני הגדול Danske Bank, זאת לאחר שהתקבלו אינדיקציות על כך שהוא מחרים לכאורה גופים ישראליים, כך פורסם ב"ישראל היום". 

על פי הדיווח, לאחר מאבק של גורמים פרו-ישראליים נגד הבנק, הודיע מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, על ההחלטה לנתק את הקשרים במהלך אירוע הדלקת נרות חנוכה בשבוע שעבר. בעקבות החלטתו של כריסטי, משרד האוצר של ניו ג'רזי חדל להשתמש בשירותיו של הבנק, שנחשב לגדול ביותר בדנמרק.

במדינת ניו ג'רזי אוסר החוק נגד BDS על גופים ציבוריים לקיים קשרים עם מי שקורא להחרמת ישראל, ומשום כך חייב הממשל לנתק את קשריו עם הבנק במקרה שהוא מחרים את ישראל. 

מי שהתריע על כך שקיימת לכאורה הפרה של החוק הוא ארגון הקהילה הישראלית האמריקנית, באמצעות זרוע השתדלנות שלו - הקואליציה הישראלית-אמריקנית לפעולה (IAC Coalition for Action). הארגון מנהל מזה כמה שנים קמפיין בארה"ב כדי להביא לחקיקת חוקים נגד החרמת ישראל, ורשם הצלחה גדולה במאמציו.

החלטתו של כריסטי זכתה לשבחים מהקואליציה הישראלית-אמריקנית, שהסבירה מה היו הפעולות מאחורי הקלעים שהובילו לתוצאה זו: הקואליציה הודיעה כי בעקבות בדיקה שערכה, התברר שהבנק מחרים כמה גופים ישראליים, ולכן הוחלט להביא את הדבר לידיעת הרשויות בני ג'רזי. "הבאנו זאת לתשומת ליבם של גופי האכיפה יחד עם מידע רב שנפרס על פני כמה חודשים, וכך התחוור להם כי הוא פועל להחרמת ישויות ישראליות", אמרו בארגון. 

על פי הדיווח, הקואליציה שיתפה פעולה עם גורמים בקהילה היהודית ועם מחוקקים יהודים, כדי לוודא שהמידע מועבר כראוי לגורמי האכיפה, ושפעולתו של הבנק תהיה מוכרת. 

"מדובר בניצחון גדול במלחמה נגד ה-BDS, זה ניצחון ששולח מסר ברור לכל החברות ברחבי העולם ששוקלות לאמץ את מדיניות השנאה של ה-BDS. ביחד נהיה בחזית המאבק נגד ה-BDS כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל ואת עתיד העם היהודי", מסרה הקואליציה.