הירי מעזה התחדש. דו"צ: ירי מקלעים ולא רקטות

אזעקות צבע אדום נשמעו במועצה האזורית חוף אשקלון, בשדרות ובישובי עוטף עזה. כיפת ברזל הופעלה מספר פעמים, אך לדברי צה"ל לא מדובר במטח רקטות אל בירי מקלעים שנורו לכיוון ישראל. טנקים תקפו בתגובה עמדות חמאס

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/03/18 22:35 ט בניסן התשעח

הירי מעזה התחדש. דו"צ: ירי מקלעים ולא רקטות
כיפת ברזל, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ארגוני הטרור בעזה חידשו הערב (ראשון) את הירי על ישראל, לאחר שאזעקות נשמעו במספר אזורים בדרום וכיפת ברזל הופעלה מספר פעמים. עם זאת, דובר צה"ל אמר כי לא שוגרו רקטות לכיוון ישראל וכי מדובר בירי מקלעים מהצד הפלסטיני.

"לא בוצע מטח לעבר שטח ישראל. המצב שגרה", אמר תא"ל רונן מנליס בשיחה עם כתבים צבאיים. לדבריו, " כלל האזעקות הופעלו בעקבות ירי מקלעים בעזה. אין נפילות בישראל. לומדים את האירוע ולומדים את הסיבות להפעלה. נבדק האם בוצע ירי רקטות. מיירטי כיפת ברזל הופעלו נגד ירי מקלעים".

מוקדם יותר הערב נשמעו אזעקות צבע אדום בישובי חוף אשקלון, עוטף עזה ותושבים דיווחו וצילמו הפעלות של כיפת ברזל. לפי דיווחים שונים, צה"ל החל בתגובה לירות באמצעות טנקים לכיוון עמדות תצפית של חמאס.

בצבא ציינו כי הם בודקים את נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל וכי הם רואים "בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא  לעבר שטח מדינת ישראל".

אמש חדרו ארבעה פלסטינים מכיוון הרצועה לאזור כיסופים וניסו להצית כלי הנדסי של צה"ל ששה במקום. לאחר שזיהו כוחות צה"ל במקום הם נמלטו בחזרה מעבר לגדר. בתגובה לאירוע, תקפו הלילה מטוסי חיל האוויר מטרת טרור בבסיס אימונים של ארגון חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן