"היישוב ספג לא מעט מכות, נקווה שעדיאל יתפלל עלינו מלמעלה"

בכוכב השחר התעוררו לבוקר קשה, לאחר מותו של הנרצח בפיגוע הדקירה בירושלים. חברו מרדכי שוורץ סיפר לכיפה על דמותו המיוחדת: "היה מיוחד מאוד בחיבור שלו לכל אחד. איכשהו היה קשור לכולם. אבדה גדולה"

חדשות כיפה דויד ליבנה 19/03/18 09:50 ג בניסן התשעח

"היישוב ספג לא מעט מכות, נקווה שעדיאל יתפלל עלינו מלמעלה"
עדיאל קולמן, צילום: באדיבות המשפחה

היישוב כוכב השחר התעורר היום (ב') לבוקר קשה, לאחר שאמש מת מפצעיו עדיאל קולמן, שנדקר על ידי מחבל בעיר העתיקה בירושלים. חברו מרדכי שוורץ, שלמד עמו בישיבה התיכונית ומתגורר באותו יישוב, סיפר לכיפה על דמותו המיוחדת ועל החיבור יוצא הדופן של עדיאל לסובבים אותו.
  
"הכרתי את עדיאל לפני 18-17 שנה כשהתחלנו את התיכון יחד בישל"צ. עדיאל היה דמות מאוד ססגונית, מאוד בולטת. לא עשה יותר מדי רעש אבל תמיד היה בולט באופן מיוחד בחיבור לכולם. גם החיבור שלו לארץ בלט - הוא הכיר כל מקום שאפשר לטייל בו, כל מעיין, כל מאגר מים, ודאג שגם החברים יכירו.

"עדיאל היה קשור באופן מאוד מיוחד לכל אחד בשכבה למרות הסגנונות הרבים והשונים של התלמידים. איכשהו הוא מצא את הדרך ללב של כל אחד. כל מי שפגש הוא היה מוצא על מה לדבר איתו, איזה קרוב משפחה שלו שהוא מכיר". 

שוורץ הוסיף כי "המיוחדות שלו, של השייכות לאנשים, הקשר ללב של אנשים, למשפחה, ולארץ המשיכה בצורה מיוחדת גם בשנים האחרונות. הוא למד הוראה לחינוך מיוחד ומבחינתי זה התחבר מאוד לנגיעה שלו בלב לכל אחד, וגם שם הוא מצא את זה. 

"תוך כדי זה הוא מצא גם את החיבור לארץ ועבד בחפירות בעיר דוד. הסתבר למפרע שבדרך חזרה משם הוא נלקח מאיתנו".

שוורץ הדגיש שוב כי עדיאל "היה מיוחד מאוד בחיבור שלו לכל אחד", וציין: "מעולם לא ראיתי אותו כועס. מעולם לא זוכר אותו כועס". לדבריו, "אם היו עושים שבת של חברים מהשכבה אי אפשר היה לקשר אותו לחבורה מסוימת יותר מאחרת כי הוא פשוט היה איכשהו קשור לכולם, בצורה חריגה. זו אבדה גדולה מאוד.

"היישוב פה ספג לא מעט מכות בשנים האחרונות. נקווה שעדיאל יתפלל עלינו מלמעלה, על אשתו ועל הילדים. שלא נדע עוד צער", הוסיף.