היועמ"ש רמז: נתניהו לא יוכל להיות מעורב במינוי מפכ"ל חדש

במכתב לשר לביטחון הפנים ביקש היועמ"ש כי יוועץ עמו, טרם העיסוק במינוי מחליף לאלשיך או בהארכת כהונתו. "פנה אליי כדי שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה ושעניינם מצוי בחקירת משטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 20:56 ח בסיון התשעח

היועמ"ש רמז: נתניהו לא יוכל להיות מעורב במינוי מפכ"ל חדש
אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר היום (ג') מכתב לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שבו ביקש כי יוועץ בו לפני שיתחיל לעסוק במינוי מחליף למפכ"ל הנוכחי או בהארכת כהונתו. מנדלבליט נימק את בקשתו בטענה כי עליו לבחון אפשרות לניגוד עניינים בשל החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכך, רמז היועמ"ש כי נתניהו לא יוכל להיות מעורב במינוי מפכ"ל חדש.

"לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן. בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסוק בנושא בגין טענות לניגוד עניינים אפשרי, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה", כתב מנדלבליט לארדן.

"במענה לשאלות שהופנו אליך בתקשורת בנושא זה, לרבות אתמול, הבהרת שטרם התחלת לעסוק בעניין. בנסיבות אלה, הטענה לניגוד העניינים כאמור איננה רלוונטית בנקודת הזמן הנוכחית. ברם, אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אליי כדי שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה ושעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם", הוסיף.

יו"ר המחנה הציוני התייחס הערב למכתבו של מנדלבליט, ואמר: "יש דברים מובנים מאליהם. כפי  שכבר אמרתי - ראש הממשלה, כל שר שיש חקירת משטרה בעניינו, וכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה ברה"מ - לא יכולים להחליט בעניין עתידו של המפכ"ל. אני שב וקורא ליועמ"ש להבהיר את העניין באופן חד ופשוט".