"החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים"

על רקע דחיית ההצבעה בכנסת על חוק הגיוס, ביהדות התורה איימו שלא יצביעו בעד התקציב והזהירו מפגיעה בשלמות הקואליציה. שר הביטחון ליברמן תקף: "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/18 15:47 יג באדר התשעח

"החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סערה בקואליציה: בעקבות ההודעה כי חוק הגיוס לא יעלה היום (ד') להצבעה, למרות  דרישתם לעשות זאת לפני ההצבעה על אישור התקציב, איימו במפלגת יהדות התורה בפגיעה בשלמות הקואליציה. בתגובה אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי מדובר ב"סחיטה באיומים".

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, איים כי אם החוק לא יעלה להצבעה, הוא לא יתמוך בתקציב. "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור", הבהיר ליצמן.

״חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה״, הוסיף.

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף בחריפות את הדברים, ואמר כי  "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות. החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים. ישראל ביתנו לא תיכנע ולא תאפשר לזה לקרות".

החוק שמבקשת יהדות התורה לאשר קובע כי המדינה תכיר בלימוד התורה וכי מעמדם של הלומדים יהיה שווה ערך למתגייסים לצה"ל. החוק אמור לתת פתרון להחלטת בג"ץ, לפיה יש לחוקק חוק גיוס שוויוני.