"החלטת בני עקיבא בעניין הר הבית - דבר גדול מאוד"

בשיחה עם כיפה בירכה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ מועלם-רפאלי, את החלטת התנועה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית. "אמירה שמתחברת לדרכם של רבים מרבותינו, ככל שיותר יהודים ירגישו מחויבות להר זה ילך ויתרחב"

חדשות כיפה דויד ליבנה 27/12/17 16:07 ט בטבת התשעח

"החלטת בני עקיבא בעניין הר הבית - דבר גדול מאוד"
עולים להר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

"אני רואה בזה דבר מאוד גדול", כך אמרה היום (ד') לכיפה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, בתגובה להחלטת בני עקיבא לעודד את עובדיה לעלות להר הבית. מועלם-רפאלי, שפעילה יחד עם ח"כ יהודה גליק מהליכוד לעידוד העלייה להר הוסיפה: "האמירה של התנועה מתחברת לדרכם של רבים מרבותינו".

לדבריה, "אני שמחה. אני חושבת שכל מי שיכול צריך לעלות להר הבית. אנחנו עולים להר הבית משתי סיבות: קודם כל מכיוון שזה המקום הכי קדוש לעם היהודי, ושנית מצד האמירה הריבונית של מדינת ישראל על המקום.

"מבחינתנו האמירה של תנועת בני עקיבא - שדרך התורה והעבודה היא דרכה - מתחברת לאמירה של רבים רבים מרבותינו שמעודדים עלייה ועולים בעצמם כמנהיגי ישיבות. אני רואה בזה דבר מאוד מאוד גדול.

"אין ספק שהשינוי הדרמטי שמתרחש על ההר, בעקבות שינוי התפיסה במשרד המשפטים ובמשרד לביטחון הפנים ובעיקר אצל מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, גורם לזה שיותר ויותר אנשים עולים. העלייה להר הבית היא כבר לא אירוע טראומתי כמו שהיה בעבר".

מועלם-רפאלי הדגישה כי "ברור שעלייה להר צריכה להיעשות אחרי הכנה ולימוד, ואנחנו מעודדים עלייה בטהרה. ברור לחלוטין שזה עניין שיש לו שמשמעויות מאוד מאוד גדולות. כיום מאפשרים ליהודים לעלות להר ולהיות עם הדרכה מסודרת כך שלא יטעו במקומות שבהם אסורה הגישה ליהודים.

ח"כ מועלם בביקורה בהר הבית

"כל מי שיכול צריך לעלות". ח"כ מועלם-רפאלי בביקור בהר הביתצילום: דוברות ח"כ מועלם-רפאלי

יו"ר סיעת הבית היהודי הוסיפה: "אני מאמינה שככל שיותר יהודים ירגישו שיש להם מחויבות להר הבית הדבר הזה ילך ויתרחב. אנחנו רואים היום שיהודים מכל חלקי החברה הישראלית מוצאים כולם בהר הבית את מה שיש לה - מקום של קודש שעולים אליו מתוך קדושה, מקום שהוא ליבת הקיום שלנו כאן.

"כיום ישנם יותר ויותר מתנגדים לתפיסה שהשתרשה לצערי בעקבות האמירה הקשה של משה דיין 'הר הבית למוסלמים, הכותל ליהודים'. אנחנו אומרים 'הר הבית הוא מקום הקודש' ובעזרת ה' כולנו בדרך העולה להר".

לשאלה אם אינה חוששת כי החלטת בני עקיבא עלולה להוביל למצב נפיץ, אמרה חברת הכנסת: "אני חושבת שאנחנו רואים יותר ויותר עלייה של יהודים להר שעוברות בשלום. אנחנו לא מתכוונים לחיות לפי מה שהערבים יחשבו או יעשו. אם זה מה שהיה מוביל אותנו לא הייתה שיבת ציון ולא הייתה קמה המדינה.

"צריך להגיד את האמירה 'יותר חשוב מה עושים היהודים מאשר מה שחושבים הגויים'. כולנו מתנהגים לפי מה שמורים לנו השוטרים ואנשי מג"ב, שבזכותם העליות מתקיימות בשקט ובכבוד גדול ליהודים".

לסיום הדגישה מועלם-רפאלי כי "בניגוד למה שחושבים, אנחנו לא עולים להר כדי לעשות פרובוקציות אלא כדי להתחבר למקום הקודש ולריבונות, וזה משותף לכל יהודי באשר הוא, לא משנה באיזה אורח חיים הוא בחר ולאיזה מגזר הוא שייך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן