החוק שיפתור את המשבר והחוק שיעורר אחד חדש?

שני חוקים, בנושאי תיקון לאישור עבודות בשבת ופתיחת מרכולים ביום המנוחה, יעלו לדיון בממשלה. הראשון נועד לפתור את המשבר הקואליציוני והשני עשוי לחולל אחד נוסף, לאחר שסייעת ישראל ביתנו הודיע כי היא מתנגדת לו

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 07:45 טו בכסלו התשעח

החוק שיפתור את המשבר והחוק שיעורר אחד חדש?
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

2 חוקים הנוגעים לנושא השבת במרחב הציבור ושמעוררים הדים במערכת הפוליטית צפויים להעלות היום (ראשון) לדיון בממשלה, תיקון להליך אישור עבודות בשבת וחוק המרכולים.

התיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה יחייב את שר העבודה והרווחה להתחשב במסורת ישראל בבואו לשקול עבודות בשבת. הצעה זו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה הינה אחד היסודות בפשרה שהושגה בין ראש הממשלה לסיעות החרדיות במטרה למנוע את פירוק הקואליציה.

הצעה זו כבר אושרה במשאל טלפוני בוועדת השרים לענייני חקיקה וכן עברה את הקריאה הטרומית. במהלך השבוע היא צפויה לעלות לקריאה שניה ושלישית.

החוק השני שיעלה על שולחן הממשלה הוא חוק המרכולים, יוזמה של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי ולפיו לא יוכלו עוד רשויות מקומיות לאשר פתיחתם של מרכולים בשבת ללא אישורו והסכמתו של שר הפנים. יש לציין כי חוק זה עלול להוביל למשבר נוסף בקואליציה מאחר וסיעת ישראל ביתנו מתנגדת לו וחבריה אף הצהירו כי הם מתכוונים להצביע נגדו.