​החונכת מהר ברכה פגשה את החניכה מבין ענון

הימים האחרונים גדושים במסיבות סיום למיניהן, אולם מסיבת הפרידה יוצאת הדופן והמרגשת שהתקיימה היום הייתה מסיבה שונה. ארגון 'יד לאחים' ארגן מסיבת פרידה בין המדריכים שמלווים במשך השנה את הילדים של 'יד לאחים' שגדלו במציאות לא פשוטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/17 15:37 יט בתמוז התשעז

​החונכת מהר ברכה פגשה את החניכה מבין ענון
המדריכה והחניכה נפרדים, צילום: דוברות

במשך שנה ליוו חונכים של עמותת יד לאחים, עשרות חניכים של העמותה. הילדים, כולם ברחו מסיבות שונות, מבית אביהם בכפרים הערבים, יחד עם אמם וחיים כיום ללא אב. הילדים שחוו חיים לא פשוטים ואפילו טראומטים, נזקקים לתמיכה וליווי אישי וצמוד וזה המענה שהחונכים של יד לאחים נותנים להם במהלך השנה. במסיבה ניתן היה להרגיש כי החיבור בין הילדים לחונכים הינו חזק ומשמעותי, ואף העידו החונכים כי הפרוייקט משמעותי להם כמו לילדים, ואף יותר

מסיבת הסיום שהתקיימה השבוע, התחילה במפגש של כל הילדים שכבר הפכו לחברים נוכח מציאות חייהם. עשרות המשתתפים צפו בהצגת יחיד מבית "תיאטרון תיקונים", הצגה בה רקומים סיפורי חסידים ומופע סטפס. מיד לאחר ההצגה עברו הילדים סדנאת שזירת פרחים וחתמו את הערב בארוחת ערב. לסיום עלו לבמה כל החניכים לקבלת שי ולמשמע קול מחיאות כפיים סוערות מכל חבריהם בקהל.

החיבור בין הילדים לחונכים בולט מאוד לעין, הילדים מחוברים לחונכים ואלה מתמסרים לילדים כאילו היו אחיהם הקטנים ממש. הפרוייקט מחזק הן את הילדים והן את החונכים, ואף יותר.

הילדים נפגשים עם החונכים פעם בשבוע למשך שעה וחצי למפגש של פתיחות, חיזוק היהודית, סיוע נפשי וגם עזרה בהכנת שיעורי הבית. המטרה היא ליצור לאותם ילדים, שעברו בחייהם טראומות וקשיים, מפגש עם אדם שיש בידו ההכשרה המקצועית לתת מקום ולהקל על אותו ילד בו הוא מטפל בכל תחום ולכל צורך שלו.

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי עמותת יד לאחים: "מבחינתינו, אין התהליך מסתיים בשלב מסויים כיוון שגם כשהנשים מסגלות לעצמן שגרת חיים, אנחנו תמיד נהיה שם עבורן לכל צורך. כמו כן, גם עבור ילדיהם שחוו עמן את הטראומות בבית אביהם. על כן, אנחנו מאמינים בפרוייקט החונכות של העמותה אשר מלווה את הילדים, מחזק את זהותם היהודית ודואג שיהיה מי שיהיה האוזן הקשת עבור הילד לכל צורכיו"