"הזנות לא פסחה גם על העם היהודי"

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שיגר לשרה שקד מכתב תמיכה על פועלה למען 'חוק הזנות', "על המלחמה בזנות לכלול מנגנוני סיוע לשיקום העוסקות והעוסקים בזנות, עם אמירה פלילית של המחוקק". יוזמת החוק ח"כ מועלם: "אישה לא בוחרת להיות זונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 15:57 יח בכסלו התשעח

"הזנות לא פסחה גם על העם היהודי"
יצליח במשימתו? השופט בדימוס רובינשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חוק הפללת לקוחות זנות קיבל לאחרונה חיזוק מכיוונו של המשנה לשעבר לנשיאת בית המשפט העליון, שופט בדימוס אליקים רובינשטיין, ששיגר לשרת המשפטים אילת שקד מכתב תמיכה בנושא.

"שמחתי לאחרונה לשמוע מפי נציגות מטה המאבק בסחר בנשים", הוא כתב, "כי ביולי החולף החלטת להעביר את הצעות החוק שהוגשו בנושא המאבק בזנות בישראל למתכונת של תזכיר חוק ממשלתי. אני מבקש לברך על כך מכל לב".

לדבריו, על אף ש-"העולם החופשי מיגר בתוכו את העבדות, גם אם היא קיימת עדיין בחלקי תבל מסוימים, הזנות לא פסחה גם על העם היהודי, ארץ ישראל ומדינת ישראל".

שולי מועלם פותחת את הכנס

קיבלה את תמיכתו של רובינשטיין. מועלם-רפאליצילום: מירי שמעונוביץ

רובינשטיין הוסיף כי "על המלחמה בזנות לכלול, כמובן, מנגנוני סיוע לשיקום העוסקות והעוסקים בזנות, אך עליה לבוא לדעתי בכפיפה אחת עם אמירה פלילית של המחוקק, המכוונת כנגד צריכת הזנות עצמה. האכיפה נגד צרכני זנות צריך שתהא הדרגתית, בוודאי מקום שבו קוראים תיגר על "מוסד" רב שנים, ואולם צרכני הזנות צריך שתידלק למולם נורית אדומה מזה".

מי שיזמה את הצעת החוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם - רפאלי אמרה בתגובה לדברים כי "חוק הפללת לקוחות זנות ושיקום נשים במעגל הזנות הוא חוק עם אמירה ערכית יהודית,  מוסרית, אנושית  וחברתית". לדבריה, "אישה לא בוחרת להיות זונה, זו מציאות שנקלעה אליה מכורך נסיבות חיים קשות. חברה ששואפת להיות מוסרית, ערכית וצודקת פועלת למיגור הזנות ולסיוע ושיקום נשים, גברים, נערות ונערים בזנות . אני מברכת ומוקירה את הצטרפותו של השופט בדימוס רובינשטיין למאבק חשוב זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן