הוריו של אלחי טהרלב הי"ד לשופטים: "תדאגו שהרוצח הפחדן לא יראה אור יום"

גזר דינו של מאלק חאמד, שרצח את סמל טהרלב בחודש אפריל האחרון, צפוי להינתן בשבוע הבא. אביטל טהרלב: "לפני שנהרג הוא אמר לי 'אמא, יכול להיות שתהיה משימה שלא אוכל לחזור ממנה'. נחרדתי מהמילים האלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/11/17 10:26 כז בחשון התשעח

הוריו של אלחי טהרלב הי"ד לשופטים: "תדאגו שהרוצח הפחדן לא יראה אור יום"
הוריו של אלחי הי"ד: "שהמחבל ישב בכלא כל ימי חייו", צילום: באדיבות המשפחה

בשבוע הבא צפוי להינתן גזר דינו של המחבל שרצח את סמל אלחי טהרלב הי"ד בפיגוע הדריסה סמוך לחג הפסח האחרון. בני משפחת החייל הציבו הבוקר (חמישי) דרישה ברורה מבית המשפט שהמחבל "לא יראה אור יום".

המחבל מאלק חאמד (23) דרס למוות בחודש אפריל האחרון את סמל טהרלב ופתע חייל נוסף הפיגוע דריסה סמוך ליישוב עפרה. כעבור חודש הוא הורשע ברצח ובשלוש ניסיונות רצח נוספים של חיילים ואזרחים שעמדו בתחנה וכן בחברות בארגון הטרור חמאס

התביעה ביקשה מהשופטים לגזור על המחבל שני מאסרי עולם בפועל, ופיצויים למשפחתו של טהרלב ולחייל השני שנפצע. הוריו של אלחי הי"ד התייחסו לגזר הדין שעתיד להינתן ביום רביעי הבא ה-22 לנובמבר.  "בשיחה בינינו לפני שנהרג", סיפרה אמו אביטל, "הוא אמר לי 'אמא, את יודעת שאני אהיה מאוד מחויב לצה"ל, יכול להיות שתהיה משימה שלא אוכל לחזור ממנה'. נחרדתי מהמילים האלו, אך הוא אמר אותם מתוך רוגע, בהירות והחיוך שאפיין אותו".

לדבריה, "העולם הפסיד את אלחי, הוא תכנן ללכת לקורס מ"כים וסביר להניח שהיה ממשיך לקצונה. הייתה לו מנהיגות, התמדה ומסירות, והרצח הזה קטע את הכל. את הנכדים שלנו ממנו אנו כבר לא נזכה לראות". בפניה מיודת לשופטים היא אמרה: "תכריעו באופן כזה שיבהיר שלרוע אין מקום ואין קיום, ואי אפשר לתת לו ראש. תדאגו שהרוצח הפחדן שפגע בבן שלי והרג אותו לא יראה אור יום, וישב בכלא עד סוף ימיו, כדי שהעולם יהיה מקום טוב יותר".
 
אביו של אלחי, הרב אהד טהרלב, הוסיף כי "הרצח של אלחי פגע באבן הראשה של המשפחה, הפגיעה היא לא רק באלחי, אלא בכולנו. היה לנו ילד עד היום שהוא נרצח, ומאז יש לנו סיפור, יש לנו חור בנשמה. אני רוצה לבקש מבית המשפט שהרוצח הזה, שבא ומייצג הרבה רוע בעולם, לא יראה אור יום. שלרוע ולכאוס, שמייצג הרוצח לא יהיה מקום. אני מבקש שבפסיקתו בית המשפט יילחם ברוצח ובמי ששלח אותו, ויותר מזה - שגזר הדין יכאיב לו, לשולחיו ושירתיע אחרים מלפגוע ביהודים. שום כאב לא יהיה כמו הכאב שלנו, ובהחלטה הזו ייתן לנו אולי מעט אור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן